فونیکسریمکسبهتام

معصومه ابتکار:

دولت از خروج خودروهای فرسوده حمایت می کند

عصر خودرو- معصومه ابتکار گفت: طرح هایی همچون ارتقای کیفیت سوخت خودروها و واحدهای صنعتی، حذف بنزین پتروشیمی ها و بهره مندی از بنزین یورو ۴ و پایش صنایع آلاینده در دستور کار سازمان محیط زیست قرار دارد.

دولت از خروج خودروهای فرسوده حمایت می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در نشست با اعضای شورای شهر های آذربایجان شرقی گفت: طرح کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور، برنامه مدون و تعریف شده دولت تدبیر و امید است.

    معصومه ابتکار افزود: در این زمینه طرح هایی همچون ارتقای کیفیت سوخت خودروها و واحدهای صنعتی حذف بنزین تولید شده پتروشیمی ها و بهره مندی از بنزین یورو 4 و پایش صنایع آلاینده در دستور کار سازمان محیط زیست قرار دارد.

    وی اظهارکرد: این سازمان با جدیت پایش صنایع را پی گیری می کند که دراین راستا حذف مازوت ازسوخت نیروگاه حرارتی تبریز محقق شد که بر این اساس مقادیر زیادی گوگرد از هوای تبریز پاک سازی شد.

    ابتکار اعمال استانداردهای یورو 4 در صنایع خودروسازی را مورد اشاره قرار داد و گفت : بر همین مبنا پارسال 350 هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شد و امسال نیز این طرح با حمایت دولت ادامه خواهد داشت.

    وی افزود: با هماهنگی های به وجود آمده با بانک های عامل امسال برای نوسازی ناوگان اتوبوس رانی و مینی بوس رانی شهرها، تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

    ابتکار دوره پسابرجام را فرصتی استثنایی برای سرمایه گذاری در مدیریت پسماندها، تولید انرژی از زباله و حمل و نقل عمومی شهرها دانست که ساز و کارهای آن فراهم شده است.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استفاده از چنین فرصتی به عزم و اراده بالای مسئولان و مدیران استانی بستگی دارد.

    وی با تاکید بر اینکه شوراها و شهرداری ها باید به سمت ایجاد درآمدهای پایدار بدون اتکا به فروش تراکم بروند، اظهار کرد: حرکت به سمت اخذ عوارض زیست محیطی می تواند دراین زمینه راهکار مناسبی باشد.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ابتدای این نشست طرح آزمایشی تصفیه خانه شیرابه زباله گاه تبریز را راه اندازی کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو