فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران:

دولت، متروی تهران را تنها نگذارد

عصر خودرو- عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر دولت اعتبارات مورد نیاز مترو را تخصیص دهد می‌توانیم با راه‌اندازی خطوط ۶ و ۷ مترو تا سال ۹۶ به جابجایی ۶ میلیون نفری در روز دست پیدا کنیم.

دولت، متروی تهران را تنها نگذارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، ابوالفضل قناعتی با اشاره به ویژگی‌های خط 3 متروی تهران افزود: خط 3 به طول تقریبی 38 کیلومتر و دارا بودن 27 ایستگاه از جمله خطوط استراتژیک شبکه مترو است. به جهت بهره‌برداری سریع این خط بخشی از ایستگاه‌ها در سنوات گذشته افتتاح شده و بخشی از ایستگاه‌ها باقی مانده که امروز یکی از این ایستگاه‌ها به بهره‌برداری رسید.

    وی ادامه داد: مکان‌یابی این ایستگاه به طرز مطلوبی صورت گرفته به گونه‌ای که این ایستگاه در مرکز شهر که همواره در آن شاهد ترافیک عبوری سنگین هستیم می‌تواند در مسافر گیری و دسترسی شهروندان به شبکه مترو بسیار مثمر ثمر باشد.

    عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: مشکلی که در خط 3 و در حال حاضر با آن مواجه هستیم بحث واگن ها است چرا که هم اکنون سر فاصله حرکت قطار ها در این خط زیاد است و ما امیدواریم با کمک دولت و تزریق واگن‌ها سرفاصله حرکت قطارها در این خط را به 4 دقیقه برسانیم.

    عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین اظهار کرد: شورای شهر تهران هم در برنامه 5 ساله دوم و هم در برنامه سال 95 توجه ویژه‌ای به توسعه حمل و نقل عمومی بالاخص حمل و نقل ریلی داشته که امیدواریم بتوانیم با کمک اعضای شورای شهر و همت شهرداری تهران بتوانیم تا پایان سال 95 شاهد افتتاح خط 7 و نیز تا پایان سال 96 شاهد افتتاح خط 6 باشیم.

    قناعتی خاطر نشان کرد: البته در این امر نباید از کمک دولت در تخصیص اعتبارات مصوب غافل ماند.

    بنابراعلام سایت شورای شهر، وی یاد آور شد: با اضافه شدن خط 6 و خط 7 به شبکه مترو ظرفیت مسافر گیری به 6 میلیون نفر در روز خواهد رسید که پر واضح است چه تاثیری می تواند در کاهش ترافیک و آلودگی هوا داشته باشد از اینرو می طلبد دولت در تخصیص اعتبارات مورد نیاز تعجیل کند.

    قناعتی همچنین بیان کرد: با تحقق جابجایی 6 میلیون نفری در روز گام بزرگی در حوزه جابجایی و حمل و نقل شهروندان بر خواهیم داشت.

    وی همچنین با اشاره به اولویت‌های مورد نیاز مترو و ضرورت تخصیص اعتبارات از سوی دولت گفت: هزینه های مترو چه در بحث زیر ساخت، ریل گذاری، تجهیزات و واگن ها هر کدام دارای اولویت و اهمیت است و دولت می بایست 50 درصد اعتبارات مورد نیاز را تامین کند حال در هر کدام از این بخش‌ها این اعتبارات محقق شود مدیریت شهری نیز می‌تواند بخش‌های دیگر را با روند سریعتری به سامان برساند. امیدواریم شاهد این همدلی و همگرایی بین دولت و مدیریت شهری باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو