فونیکسریمکسبهتام

اولی های تویوتا توقف ندارد

تویوتا بار دیگر عنوان بزرگترین خودروساز جهان را از آن خود کرد

عصر خودرو : تویوتا سال ۲۰۱۵ را با فروش ۱۰.۱۵ میلیون دستگاه خودرو به پایان رساند و با این رقم توانست وضعیت خود را به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا حفظ کند. این چهارمین سال پیاپی است که کمپانی ژاپنی به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان شناخته می‌شود.

تویوتا بار دیگر عنوان بزرگترین خودروساز جهان را از آن خود کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،تویوتا سال 2015 را با فروش 10.15 میلیون دستگاه خودرو به پایان رساند و با این رقم توانست وضعیت خود را به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا حفظ کند. این چهارمین سال پیاپی است که کمپانی ژاپنی به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان شناخته می‌شود.
    سال 2014 هم تویوتا تعداد 10.23 میلیون خودرو را به فروش رسانده بود. اما به هر حال رقم مربوط به سال اخیر هم به قدری بزرگ بود که کماکان تویوتا را جلوتر از سایر رقبا به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا نگه دارد. کمپانی‌های فولکس ‌واگن با 9.93 میلیون دستگاه و جنرال موتورز با 9.8 میلیون دستگاه در سال 2015 در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. رنو نیسان هم با 8.22 میلیون دستگاه فروش در رده چهارم قرار داشت و در نهایت هیوندایی کیا هم با 8.1 دستگاه به عنوان پنج کمپانی برتر دنیا از حیث تعداد تولید در سال 2015 شناخته شدند.
    در نگاه نخست به نظر می‌رسید که فولکس واگن به عنوان پیشتاز این رقابت شناخته شود چون در نیمه‌ی نخست سال پیش از کمپانی تویوتا پیشی گرفته بود. اما روند صعودی کمپانی آلمانی پس از وقوع رسوایی مربوط به آلایندگی پیشرانه‌های دیزلی با مقداری افت روبرو شد و در بازارهای چین و روسیه کاهش محسوسی را در پی داشت. کاهش بازار فروش فولکس واگن در روسیه را می‌توان به عنوان دلیل اصلی رشد تویوتا در نیمه‌ی دوم سال 2015 برشمرد.
    آمار فروش تویوتا در یک سال شامل تعداد فروش‌های مربوط به برندهای تویوتا، سایون، لکسوس، هاینو و دایهاتسو است. باید در نظر داشته باشیم که تویوتا تنها 51 درصد سهام دایهاتسو را در اختیار دارد و بنا به خبری که اخیرا منتشر شد این کمپانی قصد دارد تمامی سهام مربوط به آن را خریداری کند. ارزش سهام دایهاتسو بنا بر اعلام اخیر در حدود 3.2 میلیارد دلار است که رقم قابل توجهی به حساب می‌آید.
    کمپانی تویوتا اعلام کرده است که میزان فروش‌ها در سال 2016 هم تقریبا در همین محدوده باقی خواهد ماند.
    برای آشنایی بیشتر با محصولات تویوتا در ایران به سایت www.irtoya.com مراجعه نمایید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو