فونیکسریمکسبهتام

قُلدُری در قلمرو کوچکتر ها!

عصر خودرو: ۲۰۱۵ سالی ایده‌آل برای آکِیدیا بود و با فروش ۹۶.۳۹۳ دستگاه، موفق ترین سال خود را از زمان عرضه رسمی در سال ۲۰۰۶ تجربه کرد. این پایانی است خوش برای یک دهه حضور موفق آکِیدیا در کلاس کراس‌اوور های فول‌سایز چراکه این ساخته محبوب جی‌ام‌سی، در نسل جدید یک سایز کوچکتر شده و می خواهد از این پس در هیبت یک کراس‌اوور سایز-متوسط خودنمایی کند.

قُلدُری در قلمرو کوچکتر ها!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۹:۰۰
  • قُلدُری در قلمرو کوچکتر ها!
  • قُلدُری در قلمرو کوچکتر ها!
  • قُلدُری در قلمرو کوچکتر ها!
  • قُلدُری در قلمرو کوچکتر ها!
  • قُلدُری در قلمرو کوچکتر ها!

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شاید در پس این فرم های پویا و قدرتی بدنه و طراحی دگرگون‌شده آن مشهود نباشد، اما آکِیدیای جدید، 18.2 سانتیمتر در طول، 8.9 سانتیمتر در عرض و 9.9 سانتیمتر در ارتفاع آب رفته و حال، بر روی دو محور با 16.2 سانتیمتر فاصله کمتر سوار است. همین ابعاد کوچکتر باعث شده تا دیگر خبری از چیدمان سه ردیف صندلی 8 سرنشین نسل قبل در آکِیدیا نباشد، اما در عین حال، به همراه شاسی و زیر سازی جدید، وزن تمام‌شده این کراس‌اوور آمریکایی را تا 318 کیلوگرم کاهش داده که قطعا تاثیر بسزایی در توان عملکردی و مصرف سوخت خواهد داشت. محرک پیکره 1.794 کیلوگرمی آکِیدیای 2017، در مدل پایه، یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری 194 اسبی است که گفته می شود در شهر و جاده، به ترتیب صدی 10.7 و 8.4 لیتر بنزین می سوزاند. مدل V6 آکِیدیای 2017 نیز دارای پیشرانه جدیدی است که همان 3.6 لیتر حجم V6 های نسل قبل را دارد اما با 310 اسب‌بخار قدرت و 367 نیوتن‌متر گشتاور بیشینه.
آکِیدیا در نسل جدید، ایمن تر از هر زمان دیگری شده و حال، بسته به مدل، با سامانه های ایمنی تازه ای از جمله ترمزگیری خودکار در صورت تشخیص احتمال برخورد با عابر پیاده از روبرو، ترمز اضطراری خودکار در تمامی سرعت ها، هشدار فاصله با خودرو روبرو، چراغ های خودکار جلو با کنترل هوشمند نوربالا، سیستم دید 360 درجه از اطراف خودرو با دوربین های چهار جهت و هشدار ایمنی صندلی که مورد آخر، راننده را در صورت جا ماندن اشیاء یا حتی کودکان در صندلی های عقب، آگاه می سازد.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط