فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل شرکت توسعه و نوآوری شهر خبر داد

تجهیز ۱۰۰۰ تاکسی تهران به دستگاه پز تا آخر سال

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری شهر در حاشیه هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت جامع بحران از تجهیز ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی به دستگاه‌های پز تا پیش از پایان سال جاری خبر داد.

تجهیز ۱۰۰۰ تاکسی تهران به دستگاه پز تا آخر سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، مسیح قائمی درباره قرارداد شرکت تاکسیرانی با بانک شهر در رابطه با تجهیز تاکسی‌های پایتخت به دستگاه‌های پز گفت: این کار در آخرین مراحل اجرایی قرار گرفته است و برابر هماهنگی‌های انجام شده در مرحله اول، تاکسی‌های خطی مجهز به این دستگاه‌ها خواهند شد.

    وی افزود: شهروندان می‌توانند با کارت‌های موجود که برای بلیت مترو و اتوبوس از آنها استفاده می‌کنند از این پس و با نصب این دستگاه‌ها کرایه تاکسی خود را نیز حساب کنند.

    مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری شهر با اشاره به وجود 16 میلیون کارت مترو و اتوبوس در پایتخت گفت: مشکل پول خرد یکی از معضلات شهروندان برای کرایه تاکسی‌ها بود که با نصب دستگاه‌های پز این مشکل مرتفع خواهد شد.

    وی تاکید کرد:‌ نصب این دستگاه‌ها در مراحل آزمایشی به سر می‌برد و در حال حاضر در یک نقطه از شهر تهران به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته و تا پیش از پایان سال جاری 1000 تاکسی به این دستگاه‌ها مجهز خواهند شد.

    قائمی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه تسهیلات بانکی به رانندگان تاکسی برابر قرارداد شرکت تاکسیرانی و بانک شهر گفت: مقرر شده به تاکسیرانان بر اساس عملکردشان تسهیلات بانکی داده شود.

    مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری شهر در تشریح سامانه جدید ارائه شده توسط بانک شهر به نام چهره بانک نیز گفت: بانک شهر با حدود شش سال سابقه به عنوان یکی از بانک‌های جوان کشور محسوب می‌شود که شهرداری‌های کشور سهام آن را در اختیار دارند. در حال حاضر نیز یکی از خدمات نوینی که با در نظر گرفتن شرایط بحران و به عنوان یکی از پیش بینی‌های این شرایط توسط بانک شهر ارائه شده است، چهره بانک است. به طوری که در شرایط بحرانی می‌توان برای توزیع اقلام با شناسایی افراد توسط این سیستم اقدام کرد.

    وی ادامه داد: در حال حاضر 200 کیوسک شهری که با مراجعه شهروندان به آنها قابلیت چهره نگاری و دریافت اثر انگشت آنها وجود دارد، می‌توانند انواع خدمات بانکی را در شرایط بحرانی به شهروندان ارائه کنند. در حقیقت بانک شهر با این اقدام شروع به ارائه خدمات بانکی به صورت 24 ساعته کرده است که در تاب آوری شهرها نیز اقدام موثری خواهد بود.

    وی تاکید کرد: با این سیستم امکان شناسایی بر روی چهره افراد و اثر انگشت آنها در شرایط اضطراری و برای ارائه خدمات گوناگون از جمله توزیع اقلام ضروری وجود دارد. هر فردی با مراجعه به این دستگاه‌ها و بدون داشتن حساب در بانک شهر می‌تواند اطلاعات خود از جمله اطلاعات چهره و اثر انگشت را به ثبت برساند. این تکنولوژی به صورت بومی در کشور مورد استفاده قرار گرفته البته برخی ابزارها از نقاط مختلف دنیا خریداری شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو