فونیکسریمکسبهتام

تولید خودروهای تویوتا ازسرگرفته شد

عصر خودرو- تویوتا موتور فعالیت در همه کارخانه‌های تولید قطعات و مونتاژ خودرو در ژاپن را پس از یک وقفه شش روزه ازسرگرفت.

تولید خودروهای تویوتا ازسرگرفته شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، بزرگترین خودروساز جهان اوایل ماه جاری اعلام کرد از هشتم تا 13 فوریه تولید همه کارخانه‌هایش در ژاپن به دلیل کمبود قطعات فولادی که در پی انفجار در کارخانه شرکت آیچی استیل ایجاد شده به طور موقت متوقف خواهد شد.

    تویوتا همچنین اعلام کرده بود فعالیت کارخانه‌های قطعه سازی این شرکت در ژاپن هشتم فوریه به مدت یک روز متوقف می‌شود اما بعدا مدت مذکور را تا 13 فوریه تمدید کرد.

    سخنگوی تویوتا اعلام کرد مجموعا 29 کارخانه مونتاژ و تولید قطعات روز دوشنبه فعالیتشان را ازسرگرفتند و اکنون قطعات فولادی مورد نیازشان را از سایر تولیدکنندگان فولاد و همچنین خطوط تولید آیچی استیل دریافت می‌کنند.

    تویوتا اوایل ماه جاری اعلام کرده بود توقف شش روزه تولید، طولانی‌ترین توقف از زمان توقف 10 روزه ای خواهد بود که پس از زلزله و سونامی مارس سال 2011 در ژاپن اتفاق افتاد.

    هدف تولید جهانی تویوتا در سال جاری 10.196 میلیون دستگاه است که از این رقم 4.134 میلیون دستگاه در داخل ژاپن تولید خواهند شد و توقف شش روزه فعالیت بر این هدف تاثیری نخواهد گذاشت زیرا فعالیت در روزهای تعطیل عقب ماندگی مذکور را جبران خواهد کرد.

    تویوتا برنامه تولید روزانه اش را برملا نکرده اما این شرکت اعلام کرده است در سال 2015 روزانه 14 هزار خودرو تولید کرد.

    این خودروساز ژاپنی که در سال 2015 از فولکس واگن به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان سبقت گرفت، سال گذشته بیش از چهار میلیون خودرو در ژاپن و در سطح جهانی بیش از 10 میلیون خودرو تولید کرد.

    بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، آیچی استیل که محصولات فولادی ویژه تولید می‌کنند هشتم ژانویه شاهد انفجاری در کارخانه اش بود که به خطوط تولید این شرکت آسیب وارد کرد. انتظار می‌رود این شرکت در مارس به فعالیت کامل بازگردد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو