فونیکسریمکسبهتام

حافظی خبر داد

تخصیص ۵۵ میلیارد تومان از اعتبارات خدمات شهری به اتوبوسرانی

عصر خودرو- رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: پس از بررسی، در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان از لایحه بودجه معاونت خدمات شهری در سال ۹۵ جابجا شد که ۵۵ میلیاردتومان آن به بخش توسعه اتوبوسرانی اختصاص می یابد.

تخصیص ۵۵ میلیارد تومان از اعتبارات خدمات شهری به اتوبوسرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، رحمت الله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران در بررسی لایحه بودجه سال 1395 شهرداری تهران، با اشاره به اینکه بودجه شهرداری در بخش غیرنقد غیرشفاف است تاکید کرد: اگر مفسده‌ای در بودجه شهرداری رخ می دهد در بخش غیرنقد است که علاوه بر آن موجب افزایش هزینه‌های سربار شهر هم می شود از این رو باید بخش غیرنقدی بودجه کاهش یابد.

    وی با بیان اینکه اعلام شده بودجه غیرنقد به 35 درصد کاهش یافته است افزود: سوال اینجاست که کاهش 35 درصدی بودجه غیرنقد از بودجه 17 هزار و 800 میلیارد تومان است یا از 9 هزار میلیارد تومان بخش تملک دارایی‌های سرمایه ای است؟ قرار نیست سهم بودجه غیرنقد از محل کل بودجه باشد بلکه باید از بخش تملک تامین شود از طرفی باید این سیاست در تمامی بخش های بودجه‌ای شهرداری تهران اعمال شود. برای نمونه در بخش واگذاری منابع و فروش تراکم در مجموع 60.6 درصد غیرنقد و 39.4 درصد نقد است که این موضوع را قبول نداریم.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این موارد انحرافات بودجه است، تاکید کرد: بودجه غیرنقد را می توان از بودجه های شهرداری تهران حذف کرد، شهردار تهران اعلام کرده است که شهر تهران را می توان با بودجه 5 هزار میلیارد تومانی مدیریت کرد.

    حافظی با اشاره به سیاست های ابلاغی تدوین بودجه توسط شورای شهر، افزود: بر اساس این سیاست ها قرار نبود در تبصره‌های بودجه، تبصره فاقد کدپروژه وجود داشته باشد، اما شاهد هستیم که 11 میلیارد تومان خلاف نظر شورای شهر عمل شده است و تبصره‌های فاقد کدپروژه در لایحه بودجه وجود دارد. در صورتی می توان این موضوع را پذیرفت که شورا عذرخواهی کند و مصوبه قبلی خود را پس بگیرد.

    وی اعلام کرد: از مجموع 200 میلیارد تومان بودجه جابجا شده در موضوع خدمات شهری، 118 میلیارد تومان برای تملک باغات کن و 27 میلیارد تومان نیز برای تملک بوستان ها و فضای سبز مناطق 22 گانه شهر تهران در نظر گرفته شده است همچنین 55 میلیارد تومان نیز برای توسعه اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است زیرا دوستان در تامین منابع برای این فصل با مشکل مواجه هستند.

    حافظی در برابر انتقاد برخی از اعضای شورای شهر تهران درباره بودجه غیرنقد، گفت: مگر دولت از بودجه غیرنقد استفاده می کند؟.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو