فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۵۹۰»

تهران غبارآلود در بعد ازظهر باد وگرد و خاک

وزش باد شدید در غرب و جنوب غرب ایران

عصر خودرو- براساس داده های هواشناسی در حال حاضر کاهش چگالی گردوخاک را در مناطق غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور نشان می دهد.

تهران غبارآلود در بعد ازظهر باد وگرد و خاک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از بازار خبر،  براساس داده های هواشناسی در حال حاضر کاهش چگالی گردوخاک را در مناطق غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور نشان می دهد و انتظار می رود که از امشب از چگالی گردوخاک در مناطق مرکزی وتهران کاسته شود.

    هم اکنون از شرق مدیترانه سامانه کم ارتفاع تراز میانی به سوی شرق در حرکت است که در جلو ناوه آن تقویت همگرایی سطح زمین، موجب وزش باد شدید جنوب شرقی تا جنوبی ( 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت) در روی شبه جزیره عربستان تا عراق و غرب و جنوب غرب ایران طی دوشنبه و سه شنبه می‌شود. این شرائط موجب وزش باد شدید و گردوخاک غلیظ درشمال عربستان، عراق و جنوب غرب ایران خواهد شد.

    موج دوم گردوخاک که بتدریج از روز دوشنبه استانهای نوار غربی ایران را در بر خواهد گرفت، انتظار میرود که کانون تولید گردوخاک علاوه بر شمال شرق عربستان، بتدریج نواحی مرکزی تا شرقی عراق و سپس جنوب استان خوزستان باشد. با ورود تدریجی جبهه هوای سرد از بعد از ظهر روز سه شنبه منطقه شمال غرب تا جنوب غرب کشور با بارندگی همراه خواهد شد که دامنه منطقه بارندگی تا روز چهارشنبه به استانهای مرکزی و دامنه های البرز نیز گسترش خواهد یافت.

    بیشینه بارش سه شنبه شب تا چهارشنبه در دامنه های زاگرس در استانهای ایلام، شمال خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان و با شدت کمتر در مناطق جنوبی آذربایجانها پیش بینی می‌شود. همچنین وزش باد شدید طی دوشنبه و سه شنبه مناطق مرکزی و شمالی خلیج فارس بویژه سواحل خوزستان و شمال بوشهر مواج و توفانی خواهد بود.

    بیشینه و کمینه تهران به ترتیب 18 و 11 می باشد.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو