فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۵۹۳»

ایجاد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهرهای بالای ۳۰۰ هزار

عصر خودرو- در جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد سازمان حفاظت از محیط زیست موظف شد تا در شهرهای بالای ۳۰۰ هزار نفر نسبت به ایجاد ایستگاههای سنجش آلودگی هوا اقدام نماید.

ایجاد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهرهای بالای ۳۰۰ هزار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از نسیم آنلاین، رئیس‌جمهوری، رضایت عمومی از اقدامات صورت گرفته در طرح تحول نظام سلامت را از افتخارات دولت یازدهم برشمرد و بر تقویت و استمرار برنامه‌های مربوط به حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عمومی تأکید کرد.

    حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح دوشنبه و در جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، افزود: اقدامات مناسب و ارزنده در زمینه پذیرش بیمار، روند و کیفیت خدمات درمانی، کاهش قابل توجه هزینه‌های پرداختی مردم، دسترسی‌های دارویی و نظارت مؤثر بر فرایندهای بهداشتی و تغذیه عمومی همچنان باید مورد اهتمام مسئولان مرتبط با سلامت عمومی باشد.

    رییس شورای عالی سلامت در این جلسه همچنین ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ذکر فضایل دخت گرامی رسول اکرم (ص)،  فرهنگ سازی، آموزش عمومی در سطوح مختلف و جلب مشارکت اجتماعی برای ارتقای استانداردهای حوزه سلامت را ضروری دانست.

    در  ادامه این جلسه، گزارشی از اقدامات انجام شده در ارتباط با مصوبات پیشین شورای عالی سلامت در زمینه بهبود کیفیت روغن‌های خوراکی، افزایش بهره‌مندی گروه‌های آسیب‌پذیر از شیر و محصولات لبنی، برنامه حمایتی شیر مدارس، کاهش آلاینده‌ها و آفتکش‌ها در محصولات کشاورزی و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه در شیوه زندگی سالم؛ ارایه و بر تلاش و فعالیت بیشتر در این راستا تأکید شد.

    همچنین با تصویب شورای عالی سلامت مقرر شد تا سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در کشور ابلاغ شود.

    در این جلسه و در جهت کاهش آلودگی هوا و اثرات آن بر سلامت جامعه، سازمان حفاظت از محیط زیست موظف شد تا اطلاعات برخط مربوط به ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا را در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دهد و طی برنامه ای در شهرهای بالای 300 هزار نفر نسبت به ایجاد ایستگاههای سنجش آلودگی هوا اقدام نماید.

    بررسی تدوین برنامه عملیاتی بهبود وضعیت سلامت کارکنان دولت و دانش‌آموزان و نیز بررسی کلیات برنامه کنترل و کاهش شیوع بیماری ایدز (HIV) در کشور از دیگر موضوعات مورد بحث در جلسه شورای عالی سلامت به ریاست رییس‌ جمهوری بود که مصوب شد دستگاه ها و اعضای کارگروه کشوری کنترل گسترش ایدز، ظرف سه ماه برنامه عملیاتی سازمان متبوع خود را در چارچوب اهداف و راهبردهای چهارمین برنامه استراتژیک کشوری کنترل ایدز تدوین و نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو