فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل شرکت ترافیک هوشمند مشهد خبر داد؛

۴۰۰۰ فضای پارک خودرو ایجاد می شود

راه اندازی رشته پارکبانی

عصر خودرو- مدیر عامل شرکت ترافیک هوشمند الیت در نشست خبری با رسانه ها از ایجاد چهار هزار فضای پارک در مشهد خبر داد و به بسیاری از ابهامات در ذهن شهروندان و رانندگان پاسخ داد.

۴۰۰۰ فضای پارک خودرو ایجاد می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، سید حسین هاشم زاده ظهر دوشنبه در نشست خبری که در شرکت ترافیک هوشمند الیت برگزار شد گفت: شرکت الیت در حال ساخت4هزار فضای پارک برای شهروندان بوده و آخرین مراحل ساخت را سپری می کنند.

    وی گفت:ابتدای شروع فعالیت شرکت الیت با مشکل عدم پرداخت پول برای پارک با مردم مواجه شد زیرا مردم  بر این باورند که پروژه الیت تنها برای کسب در آمد به وجود آمده و هدف شهرداری برای ایجاد در آمدی نو  است اما در واقع پروژه الیت برای امنیت اتومبیل، ایجاد فضای پارک، و ایجاد فضایی ازاد در معابر به وجود آمده است.

    وی گفت:با توجه به قوانینی که توسط معاون رییس جمهور برای پارک های کوتاه مدت ایجاد شد توقف های کمتر ازنیم ساعت رایگان بوده و هدف از اجرا این طرح تشویق مردم برای توقف کوتاه بوده است.

    مدیر عامل شرکت ترافیک هوشمند الیت بیان کرد:شرکت الیت سود آوری چندانی ندارد و درآمد و سود ما از پارک های حاشیه ای بوده و این درآمد ها نه تنها برای ساختن پارکینگ استفاده می شود بلکه برای نگهداری ساخته های پارکینگ، هزینه آب و برق نیز مورد استفاده است.

    هاشم زاده گفت:حفظ ماشین و بیمه سرقت اتومبیل برای امنیت بیشتر وسیله نقلیه در شب بوده که مردم می توانند با پرداخت ماهیانه30هزار تومان اتومبیل های خود را شب ها در پارکینگ های طبقاتی الیت قرار دهندکه این پارکینگ ها مجهز به دوربین مدار بسته بوده و برای حفظ اتومبیل بسیار موثر است.

    وی ادامه داد: پارکبان هایی که در سطح شهر حضور دارند نه تنها برای گرفتن هزینه پارک بلکه برای شهر شناسی و کمک به زائران حضور داشته و سعی شده تا برخورد خوبی با شهروند ان داشته باشند.

    مدیر عامل شرکت الیت ادامه داد: در همین راستا کلاس های آشنایی با پدافند غیرعامل، مدیریت بحران، آشنایی با نوع برخورد با شهروندان، بهداشت ظاهری و فردی برای پارکبان ها برگزار می شود.

    وی با بیان اینکه آن دسته از شهروندان که از کسر حساب خود ناراضی بودند قادر به پیگیری حقوق خود هستند بیان کرد: خدمات مجازی این شرکت از جمله سایتwww.eliteit.irو یا سامانه پیامک3000300 پاسخگوی شهروندان است.

    وی گفت:یکی از خدمات شرکت الیت ایجاد نرم افزار همراه پارک بوده که شهروندان می توانند، با نصب این نرم افزار از نزدیک ترین پارکینگ ها، فضاهای آزاد برای پارک و خدمات ارزنده دیگر بهره مند شوند.

    هاشمی بیان کرد:با ایجاد پارکینگ ه‌ای و خدمات شرکت الیت شاهد کمبود ترافیک، ایجاد فضای پارک، حتی در مرکز شهر و ساعات شلوغ بودیم.

    وی با اشاره به بدهی شهروندان به شرکت الیت خبر داد: در صورت تعویض پلاک همراه با سایر قبض ها باید بدهی های رانندگان به این شرکت پرداخت شود.

    هاشمی ادامه داد: در هنگام شارژ پلاک خودرو و پرداخت هزینه شارژ به پارکبان دریافت رسید ضروری بوده و شهروندان باید پلاک ثبت شده بر روی رسید را با پلآک خود مطابقت دهند و در صورت مغایرت پلاک برای اصلاح با یکی از دفاتر امور مشترکان شرکت ترافیک هوشمند الیت تماس بگیرند.

    وی ادامه داد: شهروندان به منظور ثبت نام اینترنتی و تایید نهایی یک بار باید با همراه داشتن کارت خودرو و کارت ملی به دفاتر شرکت الیت مراجعه کنند.

    مدیر عامل شرکت ترافیک هوشمند الیت گفت: شرکت ترافیک هوشمند الیت متعلق به شهرداری بوده و به جهت افزایش میزان رضایتمندی و توزیع عدالت اجتماعی شهروندان محترم تأسیس شده است.

    راه‌اندازی رشته پارکبانی در مشهد برای اولین بار در کشور
    هاشم‌زادگان با بیان اینکه در شهر مشهد 600 پارکبان فعال هستند، افزود: به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان برای اولین بار در کشور رشته پارکبانی با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای در مشهد ایجاد شده است تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف به پارکبانان آموزش دهیم

    وی تصریح کرد: در این دوره‌های آموزشی که به مدت 20 روز از فردا آغاز می‌شود مواردی همچون آراستگی ظاهری، اطفای حریق، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران، کمک‌های اولیه، آشنایی با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و دورس تخصصی آموزش داده می‌شود.

    راه‌اندازی سامانه همراه پارک

    مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت با اشاره به درخواست شهروندان نسبت به شفاف‌سازی کسر الیت از حساب ادامه داد: در این راستا علاوه بر سامانه‌هایی که وجود دارد امکانی فراهم شده تا شهروندان با ثبت نام در سایت الیت و کسر مبلغ ماهیانه 418 تومان از میزان کسر از الیت خود به صورت پیامکی مطلع شوند.

    هاشم‌زادگان گفت: همچنین نرم‌افزار همراه پارک نیز با امکانات پیدا کردن نزدیکترین جای پارک و راهیابی به آن را از سایت شرکت الیت دریافت کنند

    وی اظهار کرد: شهروندانی که از سامانه همراه پارک برای شارژ پلاک خود استفاده کنند 10 درصد شارژ بیشتر دریافت خواهند کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو