فونیکسریمکسبهتام

نبرد دایملر با رقیبان چینی برای تصاحب بازار کامیون ایران

عصر خودرو- دایملر پس از شش سال غیبت درصدد کسب مجدد موقعیت خود به عنوان یکی از کامیون سازهای بزرگ در ایران است و برای این منظور آماده رقابت با رقیبان چینی می شود که حضورشان در این بازار را تحکیم کرده اند.

نبرد دایملر با رقیبان چینی برای تصاحب بازار کامیون ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، برنهارد ولفگانگ، مدیر واحد کامیون دایملر در اظهارات کوتاهی در اشتوتگارت آلمان گفت: جایگاهی که سابق بر این در ایران داشتیم زمانی که رفتیم خالی نماند و رقیبان چینی اکنون بر این جایگاه تکیه زده اند.

    این خودروساز آلمان برای ازسرگیری روابط با ایران به سرعت عمل کرده و ماه گذشته با شرکت ایران خودرو یک توافقنامه امضا کرد. دایملر که بزرگترین کامیون ساز جهان است پیش بینی می کند تقاضا در ایران همانند ترکیه به حدود 40 هزار دستگاه در سال برسد. دایملر پیش از اینکه در سال 2010 پس از وضع تحریمهای هسته ای ایران را ترک کند سالانه 10 هزار دستگاه در کشور فروش داشت.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، این خودروساز آلمانی اکنون به ایران و سایر کشورها برای کمک به جبران ضعف بازارهای دیگر چشم دوخته است.

    تقاضا برای کامیون در آمریکای شمالی در بحبوحه کندی چرخ تولید، ضعیف شده است در حالیکه برنهارد اظهار کرده است اگر رکود اقتصادی برزیل به فروش کامیونهای سنگین لطمه بزند دایملر ممکن است دست به اخراج بزند.

    از سوی دیگر چین که زمانی بازار پررونقی برای خودروسازان بود با کندی رشد اقتصادی روبرو شده و شرکتهایی مانند دانگ فنگ موتور را برای گسترش به بازارهای خارجی تحت فشار قرار داده است.

    به گزارش ایسنا، رولاند اشنایدر، رییس و مدیرعامل واحد خودروهای تجاری دایملر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) چندی قبل در یک مصاحبه اظهار کرده بود ایران دربردارنده فرصتهای بزرگی برای این شرکت است.

    وی با اشاره به اینکه این خودروساز آلمانی سرگرم مذاکره با شرکای ایرانی احتمالی است، گفته بود: ما قصد داریم هر چه زودتر دفتر نمایندگی خود در ایران را مجددا دایر کنیم.

    دایملر به تازگی نخستین مرکز منطقه ای خود برای منا را در جبل علی دوبی با هدف پشتیبانی از 19 کشور این منطقه گشوده است. این مرکز همه برندهای خودروی تجاری دایملر از جمله کامیونهای مرسدس بنز، اتوبوس و ون، خودروهای فوسو و اتوبوسهای سترا را پوشش خواهد داد. همچنین به دایملر امکان می‌دهد فعالیتهای آینده خود در ایران را از این مرکز در دوبی مدیریت کند.

    تحلیلگران موسسه "آی اچ اس اتوموتیو" پیش بینی کرده‌اند اگر تحریمهای ایران برداشته شوند، بازار خودروی این کشور ممکن است حدود 10 درصد در سالهای 2016 و 2017 رشد کند و مجموع فروش آن در بلندمدت به طور متوسط به 1.7 میلیون دستگاه برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو