فونیکسریمکسبهتام

نگاهی دقیق‌تر به جدیدترین کانسپت رنو

رنو، آلپاین را زنده می‌کند

عصر خودرو: شرکت رنو فرانسه، با معرفی خودروی مفهومی Alpine Vision Concept نشان داد به‌طور جدی قصد دارد برند آلپاین را بار دیگر زنده کند. در این بخش مروری بر این خودروی مفهومی خواهیم داشت، خودرویی اسپرت که می‌تواند به رقیبی برای اسپرت‌های آلمانی و ایتالیایی تبدیل شود.

رنو، آلپاین را زنده می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، شرکت رنو به‌عنوان مالک برند آلپاین از حدود سه سال قبل برنامه‌های خود را برای بازگشت این برند اسپرت به بازار اعلام کرد و اینک با معرفی خودروی مفهومی  Alpine Vision Concept نشان داد این برنامه‌ها تقریبا به نتیجه رسیده است تا جایی که کارلوس گون، مدیرعامل رنو رسما اعلام کرد تا سال آینده میلادی شاهد بازگشت این برند به روی جاده خواهیم بود.
از زمان اعلام رنو مبنی بر بازگشت آلپاین به خیابان‌ها، تابه‌حال چند خودروی مفهومی با این برند روانه نمایشگاه‌ها شده است و حتی کار تا جایی پیش رفت که رنو یک نمونه از این خودروها را روانه مسابقات اتومبیل‌رانی کرد اما اینک  Alpine Vision Concept را می‌توان نزدیک‌ترین نمونه به خودروهای تولیدی دانست و بی‌دلیل نیست کارلوس گون خبر از بازگشت این برند به خیابان‌ها تا سال آینده می‌دهد.
آلپاین به‌عنوان خودروسازی که تمرکز اصلی آن بر تولید خودروهایی بر مبنای محصولات رنو بود از سال 1955 کار خود را آغاز کرد و با معرفی خودروهای مسابقه‌ای که سرآمد آن‌ها مدل جاودانه A110 بود توانست موفقیت‌های زیادی نیز به دست آورد اما درنهایت فعالیت آن از دهه 90 متوقف شد اما رنو به‌عنوان مالک این برند در سال 2012 تصمیم گرفت بار دیگر نام آلپاین را زنده کند و در این راستا معرفی یک خودروی کاملاً جدید بر مبنای محصولات رنو در دستور کار این شرکت قرار گرفت. در ابتدا قرار بود خودروی جدید با همکاری شرکت کاترهام انگلستان تولید شود اما مدتی بعد کاترهام که به‌شدت درگیر مشکلات مالی بود از این پروژه کنار کشید و به‌این‌ترتیب تولید خودروی جدید در هاله‌ای از ابهام قرا گرفت. رنویی‌ها اما برای تولید خودروی جدید کاملاً مصمم بودند و به همین دلیل طراحی و تولید را به‌طور مستقل در دستور کار قرار دادند. در این راستا چند نمونه مفهومی با برند آلپاین معرفی شد تا سرانجام هفته گذشته  با معرفی  Alpine Vision Concept در شهر موناکو، روند کاری این برند مشخص شد.
خودروی  Alpine Vision Concept در طراحی بسیار نزدیک به مدل جاودانه A110 است و رنو تلاش کرده با رعایت این سبک طراحی، یک خودروی مدرن را در قالب یکی از برترین طرح‌های آلپاین به بازار عرضه کند تا از این طریق راهی را برود که برخی از رقبا با زنده کردن دوباره نام‌های قدیمی خود طی کرده‌اند.  Alpine Vision Concept شباهت زیادی به خودروی مفهومی Alpine Celebration Concept  دارد که در سال گذشته از سوی رنو معرفی شد و این مسئله نشان می‌دهد طرح خودروی تقریبا نهایی شده است ضمن آنکه نباید فراموش کنیم نمونه جدید ظاهری تولیدی‌تر دارد و در آن از بعضی خطوط و المان‌ها که در مدل مفهومی پیشین بود خبری نیست.
رنو هنوز در زمینه بخش‌های فنی این خودرو خبری منتشر نکرده است اما می‌توان پیش‌بینی کرد با توجه به توانایی‌ها بالای تیم رنو اسپرت در عرضه خودروهای خیابانی با موتورهای پرقدرت که نمونه آن را پیش‌ازاین در خودروی کلیو هم دیده‌ایم، خودروی آلپاین جدید از یک موتور چهار سیلندر بهره بگیرد. اگر پیش‌بینی‌ها درست باشد، این موتور از کلیو به عاریت گرفته خواهد شد و 1.6 لیتر حجم دارد که با کمک توربوشارژر قدرت آن به حدود 200 اسب بخار می‌رسد. در زمینه گیربکس، می‌توان با اطمینان گفت رنو از نسل جدید گیربکس‌های دو کلاچه خود استفاده خواهد کرد که نمونه آن را هم‌اکنون در برخی از محصولات رنو ازجمله کلیو اسپرت می‌بینیم و به‌این‌ترتیب آلپاین تعویض دنده‌های بسیار سریعی خواهد داشت. هرچند خودروهای اسپرت آلپاین درگذشته با ساختار موتورعقب عرضه‌شده‌اند اما آلپاین جدید موتوری در بخش میانی دارد و به‌این‌ترتیب تعادل وزنی آن به‌خوبی برقرار خواهد شد. با این توانایی‌ها، رنو به‌صورت رسمی اعلام کرده شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو کمتر از 4.5 ثانیه است و پیش‌بینی‌ها خبر از شتاب 4.3 ثانیه‌ای برای آن می‌دهد.

رنو در بیانیه‌ای که در زمان معرفی این خودرو منتشر کرد عنوان داشت هدف از تولید آلپاین جدید رسیدن به توان بالای موتور نیست و تیم رنو اسپرت، بر روی توانایی‌های حرکتی و چابکی و فرمان پذیری این خودرو تمرکز کرده‌اند، امری که با توجه به موفقیت بی‌نظری رنو کلیو Trophy در شکستن رکورد هاچ‌بک‌ها در پیست نوربرگرینگ آلمان کاملاً قابل پیش‌بینی است.
رنو هنوز قیمت رسمی این خودرو را اعلام نکرده است اما با توجه به توانایی‌های آن، از هم‌اکنون می‌توان رقابت سختی را میان آلپاین جدید، پورشه باکستر و آلفارومئو 4C پیش‌بینی کرد.
جهت کسب اطلاع از محصولات رنو فرانسه در ایران می‌توانید به وبسایت شرکت نگین خودرو، نماینده رسمی رنو در ایران به آدرس neginkhodro.com مراجعه کنید.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو