فونیکسریمکسبهتام

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

موتورسیکلت و خودرو برقی دانشگاه آزاد قزوین وارد بازار می شود

عصر خودرو- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: با حمایت از شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی ایده ها و محصولات تولیدی بزودی موتور سیکلت و خودروی برقی ساخت این دانشگاه وارد بازار می شود.

موتورسیکلت و خودرو برقی دانشگاه آزاد قزوین وارد بازار می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی استان عصر سه شنبه با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین از بخش های مرکز تحقیقات، رشد و فنآوری، شرکت های دانش بنیان و آزمایشگاه بتن این دانشگاه بازدید کردند.

    خبرنگاران سپس با حضور در نشست مطبوعاتی با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه های علمی و پژوهشی این دانشگاه مطلع شدند.

    مرتضی موسی خانی در این نشست گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در 24 سال گذشته با جهت گیری خوبی که انجام داده به حیات خود ادامه داده و در دهه سوم تحقق نسل دانشگاه کارآفرین در دستور کار قرار گرفته و با جدیت دنبال می شود.

    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین بیان کرد: توسعه شرکت های دانش بنیان و تولید ثروت از محل فعالیتهای علمی این شرکتها برای حفظ نخبگان از کارهای خوبی است که در سالهای اخیر به نتیجه رسیده و دستاوردهای خوبی داشته است.

    موسی خانی بیان کرد: در تلاش هستیم تا ایده های ابتکاری و خلاقانه دانشجویان و اساتید را با حمایت عملی به محصول و ثروت تبدیل کنیم تا ضمن تقویت احساس مشارکت، اعتماد به نفس و تاثیرگذاری در فعالیتهای علمی به اقتصاد دانشجویان توانمند نیز کمک کنیم.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر 36 شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته و فعال شده و جمع زیادی از دانشجویان و اساتید در این شرکتها حضور دارند که در این راستا برای تولید محصولات کارهای مهمی صورت گرفته است.

    موسی خانی بیان کرد: دو شرکت دانش بنیان این واحد محصولات خود را صادر می کنند و هشت شرکت هم محصولات تولیدی خود را وارد بازار کرده اند و ما نیز با کمک نهاد ریاست جمهوری حمایت های مالی لازم را انجام می دهیم.

    خودروی برقی دانشگاه به بازار می آید

    رئیس دانشگاه آزاد اسلام واحد قزوین یادآورشد: خودروی برقی و موتورسیکلت برقی و تعدادی نرم افزار در شرکت های دانش بنیان تجاری سازی شده که بزودی این محصولات وارد بازار می شود.

    موسی خانی تصریح کرد: طراحی و تولید 450 قطعه از خودرو در دانشگاه انجام شده و نرم افزار هم از محصولاتی است که بزودی تجاری سازی می شود.

    وی افزود: اگر بخواهیم در عمل پیرو شهدا باشیم فقط با ذکر صلوات و فاتحه و یادمان انها کار زیادی نکرده ایم بلکه در کنار همه این اعمال که پسندیده نیز هست باید برای رسدن به استقلال، عزت و سربلندی ایران اسلامی که راه و هدف شهدا بود کاری کنیم تا با علم ودانش موجب بی نیازی کشور به بیگانگان شویم که در این راه تقویت شرکت های دانش بینان گامی در مسیر حفظ ارزشهاست.  

    جذب دانشجوی خارجی در اولویت است

    موسی خانی تصریح کرد: در حال حاضر 160 دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در رشته های فنی، مهندسی و مدیریت تحصیل می کنند که درصددیم در سالهای آینده این تعداد را افزایش دهیم.

    وی اضافه کرد: ظرفیت علمی این دانشگاه و امکانات زیرساختی، توان آموزشی و هیئت علمی در شرایط مطلوبی است و می تواند پذیرای دانشجویان خارجی بیشتری باشد.

    موسی خانی در خصوص ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: تحریم یک فرصت برای رسیدن به خودباوری و کشف استعدادهای جوانان کشور هم بود و امروز قادریم بسیاری از نیازهای صنعتی را از طریق دانشگاه جوابگو باشیم و ایده های علمی را برای کاربردی شدن در صنعت عملیاتی کنیم.

    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین اظهارداشت: مدیران صنعتی باید باور کنند کارهای تحقیقاتی، آرندی، آموزش های تخصصی مطابق با علم روز را از طریق دانشگاه پیگیری و عملیاتی کنند و اگر واحدهای صنعتی بخواهند خودشان کار تحقیقاتی کرده و به دانشگاه بی توجه باشند شرایط همین گونه خواهد بود و باید شاهد مشکلات این بخش باشیم.

    وی اضافه کرد: قرار نیست دانشگاه وارد کار صنعت شود و صنعت به کار دانشگاهی بپردازد بلکه باید هر بخش کار خود را انجام دهد و از ظرفیت و تخصص یکدیگر هم استفاده کنند. موسی خانی بیان کرد: مهمترین ماموریت دانشگاهها کارهای تحقیقاتی با رویکرد کاربردی شدن فعالیتها و تولید محصول است و اگر ارتباط دانشگاه و صنعت بخوبی برقرار شود می توانیم به نتایج ارزشمندی برسیم.

    شتاب دهنده دانشگاه برای حمایت از ایده های برتر

    موسی خانی اظهارداشت: در حال حاضر شتاب دهنده دانشگاه ایجاد شده که رسالت آن تجاری کردن ایده های دانشجویان است تا بتواند به محصول تبدیل شود.

    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در ادامه در خصوص وضعیت کنونی دانشگاه اظهارداشت: در حال حاضر 25 هزار دانشجو در این واحد در 130 رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری تحصیل می کنند که تعداد هیئت علمی نیز 415 نفر تمام وقت و 35 نفر نیمه وقت است.

    وی گفت: مساحت این دانشگاه 42 هکتار و زیربنای آموزشی 190 هزار مترمربع است که تاکنون 50 هزار نفر هم از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

    وی از اجرای طرح توسعه دانشگاه هم خبرداد و اظهارداشت: مجتمع کارگاهی، زمین های ورزشی روباز، زمین فوتسال با چمن مصنوعی، زمین تنیس خاکی و تنیس روی میز، شهر کتاب به مساحت دو هزار مترمربع از طرح های در دست اجراست.

    موسی خانی گفت: برای احداث ساختمان اداری و بخش آزمایشگاهی، یونیت دانشکده دندانپزشکی، 14 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است. 

    اجازه نمی دهیم دانشگاه سیاسی شود

    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در پاسخ به سوالی در خصوص کم شدن فعالیت های سیاسی در این دانشگاه اظهارداشت: دانشگاه باید مرکز دانش اندوزی و تحقیق و تولید محصول دانش بنیان باشد البته داشتن نگاه سیاسی و فعالیت در چارچوب ضوابط تعیین شده هیچ اشکالی ندارد اما نباید بگذاریم دانشجو ابزار افراد سیاسی شود.

    وی اظهارداشت: دانشگاه نباید باشگاه سیاسی احزاب شود تا افرادی از این فضا و دانشجویان برای رسیدن به مطامع سیاسی خود استفاده کنند و اینکه کسی دستاویز جریان و احزاب سیاسی باشد پسندیده نیست و اجازه این کار را نمی دهیم.

    موسی خانی بیان کرد: تا حدی که مورد تاکید رهبری و مسئولان نظام و ریاست دانشگاه است کارهای سیاسی اشکالی ندارد و در این راستا برگزاری 40 گفتمان آزاد اندیشی از کارهای خوبی است که در این واحد برگزار شده و در روشنگری دانشجو موثر بوده است.

    وی اضافه کرد: به همه گروهها، سلایق، احزاب احترام می گذاریم اما اعتقاد داریم که دانشگاه کلوپ سیاسی احزاب نیست و ما نیز با بی تقوایی سیاسی مخالفیم و اگر گروهی در دانشگاه شکل بگیرد حمایت می کنیم اما اگر این گروه سیاسی بخواهد هر کاری خواست بکند و کلوب سیاسی شود مخالفت می کنیم و مانع این کار می شویم.

    حضور پرشور در انتخابات هفتم اسفند ماه

    موسی خانی ضمن بیان اهمیت حضور در انتخابات گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات و تحقق مشارکت حداکثری و سهیم شدن در تعیین سرنوشت کشور بسیار مهم و تعیین کننده است و می تواند آینده کشور را تضمین کند و امیدواریم همه با حضور در پای صندوق های رای نمایندگان اصلح خود را انتخاب کنند و موجب اقتدار و سربلندی ایران اسلامی شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو