فونیکسریمکسبهتام

سه راهکار برای حمایت از سرمایه‌گذاران تاکسی‌های هیبریدی

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهردارتهران از وجود سه راهکار مشخص برای حمایت از سرمایه گذاران تاکسی‌های هیبریدی توسط دولت و مدیریت شهری پایتخت خبرداد.

سه راهکار برای حمایت از سرمایه‌گذاران تاکسی‌های هیبریدی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در ورود تاکسی‌های هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران گفت: اولین راهکار حمایت از بخش خصوصی برای ورود تاکسی‌های هیبریدی و یورو5 به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران کمک بلاعوض شهرداری مطابق مصوبه شورای شهر است. به عبارتی طبق پیش‌بینی‌های شهرداری تهران و براساس مصوبه شورا مقرر شده تا از محل کمک یارانه‌ای برای کمک به بخش خصوصی تاکسیرانی کمک‌های بلاعوضی پرداخت شود.

    معاون شهردار تهران دومین کمک مجموعه مدیریت شهری تهران را در این زمینه تعیین متفاوت نرخ کرایه تاکسی های هیبریدی مطابق مصوبه شورای شهر تهران دانست و توضیح داد: طبق لایحه افزایش کرایه سال آینده مبلغ کرایه تاکسی‌های هیبریدی به میزان 1.8برابر بیشتر از کرایه تاکسی‌های معمولی ای است که اکنون در شهر در حال فعالیت و خدمات‌رسانی هستند.

    تشکری هاشمی پایین بودن مصرف سوخت این خودروها را مزیت دیگر تاکسی های هیبریدی دانست که دولت باید به این عامل مهم توجه بیشتری داشته باشد.

    وی در این باره نیز به خبرنگار شهرنوشت یادآور شد: به دلیل مصرف بسیار پایین سوختی که این خودروها دارند، صرفه جویی زیادی در مصرف سوخت خواهد شد که این اتفاق در اقتصاد ملی کشور تاثیرات خوبی به همراه خواهد داشت.

    به اعتقاد وی؛ با توجه به اینکه میزان آلایندگی خودروهای هیبریدی معادل یک گرم بر کیلومتر است، در نتیجه کارشناسان محیط زیست بر این باورند که این تاکسی‌ها شرایط خوب زیست‌محیطی را برای شهر تهران و شهروندان ایجاد می‌کنند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران سومین راهکار حمایت از سرمایه گذاران تاکسی‌های هیبریدی را دولتی دانست و بیان کرد: با توجه به بند «ق» تبصره دو قانون بودجه سال 93 دولت که به ماده 12 معروف است؛ امکان استفاده از حمایت‌های دولتی نیز وجود خواهد داشت که این موضوع توسط مدیریت شهری تهران در شورای عالی اقتصاد در حال پیگیری است. در صورتی که بتوانیم موافقت‌های دولتی را درخصوص استفاده بخش خصوصی از تسهیلات مالی ماده 12 بگیریم؛ مشوق بسیار خوبی برای این بخش خواهد شد.

    وی درباره موانع استفاده بخش خصوصی از ماده 12 قانون بودجه سال 93 نیز توضیح داد: البته در این قانون عنوان شده است که خودروهای گازسوز می‌توانند از تسهیلات ویژه‌ای که وزارت نفت پرداخت می‌کند، استفاده کنند، اما بر این باوریم که خودروهای هیبریدی بسیار پاک‌تر و باکیفیت‌تر هستند.

    معاون شهردار تهران تاکید کرد: طبق برنامه ریزیهای انجام شده قرار است 80 دستگاه تاکسی هیبریدی تهران در مبادی ورودی شهر مانند ایستگاه راه آهن و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و فرودگاه مهر آباد استفاده خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو