فونیکسریمکسبهتام

قیمت خودرو همزمان با افزایش خرید و فروش روند صعودی پیدا کرد

گوشه چشم مشتریان به بازار خودرو

عصر خودرو : اسفندماه در حالی از راه رسید که پاقدمش برای بازار خودرو ایران نسبتا خوب بوده و خرید و فروش در آن، تکانی نسبی خورده است. آن طور که فعالان بازار می‌گویند، رفت و آمد مشتریان به نمایشگاه‌های خودرو نسبت به هفته‌ها و ماه‌های قبل بیشتر شده است، هرچند هنوز با رونقی که انتظار می‌رفت، فاصله دارد.

گوشه چشم مشتریان به بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد ، اسفندماه در حالی از راه رسید که پاقدمش برای بازار خودرو ایران نسبتا خوب بوده و خرید و فروش در آن، تکانی نسبی خورده است. آن طور که فعالان بازار می‌گویند، رفت و آمد مشتریان به نمایشگاه‌های خودرو نسبت به هفته‌ها و ماه‌های قبل بیشتر شده است، هرچند هنوز با رونقی که انتظار می‌رفت، فاصله دارد. به اعتقاد نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، با وجود افزایش نسبی خرید و فروش، بازار خودرو هنوز با آن رونقی که در سال‌های گذشته به‌خصوص اواخر دهه 80 به خود می‌دید، فاصله داشته و تب و تاب آن دوران را ندارد. به اعتقاد آنها، همچنان عواملی مانند کمبود نقدینگی و انتظار و خوش‌بینی مشتریان به آینده بازار خودرو، موانع اصلی خروج کامل بازار از رکود به شمار می‌روند. در واقع، با توجه به این عوامل، هنوز بسیاری از مشتریان به بازار برنگشته و به همین دلیل است که ابرهای رکود همچنان بر سر بازار به چشم می‌آیند.


    با این حال، به‌نظر می‌رسد نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت و خودروسازان به همین رونق اندک نیز تا حدی راضی‌اند و همین که بخشی از مشتریان روی به خرید خودرو آورده‌اند، آنها را نسبتا راضی کرده است. به اعتقاد کارشناسان، ریشه این ماجرا (رونق اندک بازار خودرو) را باید در تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی خودروسازان دنبال کرد. به گفته آنها، شرایط فروش جدید خودروسازان، دارای جذابیت‌هایی از جمله سود مشارکت بالا و حذف بهره است و از همین رو بخشی از مشتریان تحریم را شکسته و رو به خرید خودرو آورده‌اند. در واقع این دسته از مشتریان با توجه به اینکه امکان خرید خودرو با ودیعه کم و اقساط بلندمدت و بدون بهره را پیدا کرده‌اند، فرصت را برای خرید خودرو مغتنم شمرده و روانه بازار شده‌اند.


    افزایش قیمت‌های آخر سالی

    به بازار برویم و ببینیم در اولین هفته اسفندماه چه بر آن گذشته است. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 37 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از افزایش قیمت 500 هزار تومانی خودروی موردنظر در هفته‌جاری حکایت می‌کند. از سوی دیگر پژو 206 صندوقدار در مدل V8 که آن هم با افزایش قیمت نیم میلیونی مواجه شده، در حال حاضر 37 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. از سوی دیگر اما پژو 405 که این هفته تغییر قیمت را تجربه کرده، هم‌اکنون 30 میلیون تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از افزایش 200 هزار تومانی قیمت آن حکایت دارد. سمند نیز که این هفته 200 هزار تومان گران شده، در حال حاضر خودرویی 30 میلیون تومانی به شمار می‌رود. سمند اگرچه معمولا با تغییرات قیمتی چندانی مواجه نمی شود، با این حال در این هفته‌های پایانی سال در دام گرانی افتاده است. فعالان بازار اما در مورد پژوپارس نیز تاکید می‌کنند که این خودرو با توجه به افزایش 100 هزار تومانی اش، در حال حاضر 36 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. اما از بازار رانا نیز خبر می‌رسد، این خودرو هم از افزایش قیمت‌های آخر سالی در امان نبوده و قیمتش بالا رفته است. به گفته فعالان بازار رانا در حال حاضر با قیمت 33 میلیون تومان به فروش می‌رسد و این نشان می‌دهد رانا 300 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است. فعالان بازار اما در مورد دنا نیز عنوان می‌کنند که این خودرو با افزایش قیمتی 800 هزار تومانی روبرو شده است. با این حساب در حال حاضر برای خرید دنا باید 44 میلیون و 800 هزار تومان هزینه کرد و این در شرایطی است که قیمت خودرو موردنظر تا همین یک ماه پیش زیر قیمت کارخانه (یعنی کمتر از 42 میلیون و 500 هزار تومان) بود.

    از دنا که بگذریم، این هفته تغییری در قیمت تیبا رخ نداد، چه آنکه به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، تیبا در مدل صندوقدار خود هم‌اکنون 23 میلیون و 900 هزار تومان قیمت دارد. تیبا چند هفته‌ای می‌شود که در این قیمت ثابت مانده و تغییر خاصی را تجربه نکرده است. همچنین برای خرید پراید در مدل 131 نیز باید 19 میلیون و 900 هزار تومان هزینه کرد. برای خرید مدل 111 پراید نیز باید 20 میلیون و 300 هزار تومان هزینه کرد که این موضوع از تثبیت قیمت خودرو موردنظر حکایت دارد. از سوی دیگر پراید در مدل 132 با قیمتی معادل 20 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و با این حساب، خودرو موردنظر تغییر قیمت خاصی را به خود ندیده است. اما از بازار سراتوهای مونتاژی سایپا نیز خبر می‌رسد که این خودروها تغییر قیمت خاصی را طی هفته جاری تجربه نکرده‌اند. بر این اساس، سراتوی اتومات با قیمت برابر با 90 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و برای مدل دنده‌ای آن نیز باید 75 میلیون و 600 هزار تومان دست به جیب شد.

    سری هم اما به خانواده تندر-90 بزنیم که اعضای آن طی این هفته با تغییراتی در قیمت مواجه شدند. به گفته فعالان بازار قیمت تندر-90 در مدل پارس خودرویی و E2 آن افزایش یافته و این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با 38 میلیون و 800 هزار تومان دارد. همچنین پارس تندر نیز که 300 هزار تومان افزایش قیمت را طی هفته جاری به خود دیده و در حال حاضر 39 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این خودرو به لحاظ کیفی و فنی تفاوت خاصی با دیگر مدل‌های معمولی تندر-90 ندارد و تنها ظاهر آن در بخش مربوط به صندوقش تغییر کرده است. اما از بازار تندر-90 مدل اتومات خبر می‌رسد که این خودرو افزایش قیمت داشته و با این حساب، تندر اتومات در حال حاضر با قیمتی معادل 49 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این قیمت نشان می‌دهد تندر اتومات نزدیک به یک میلیون و 500 هزار تومان در این هفته‌های پایانی سال افزایش قیمت را تجربه کرده است.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرخودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو