فونیکسریمکسبهتام

تولید خودرو امسال به یک میلیون دستگاه نمی رسد

عصر خودرو- خودروسازهای داخلی امسال باید به روایتی یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه و به روایتی دیگر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید می کردند اما سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو اعلام کرد که تا پایان امسال تولید خودرو به یک میلیون دستگاه نمی رسد.

تولید خودرو امسال به یک میلیون دستگاه نمی رسد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، خودروسازان داخلی پارسال حدود یک میلیون و 100 هزار دستگاه خودرو تولید کردند و بر اساس چشم اندازی که برای این صنعت تدوین شده است، تولید باید تا 10 سال آینده به سه میلیون دستگاه افزایش پیدا کند.
    ساسان قربانی امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به دلایل تحقق نیافتن برنامه تولید در سال 94 پرداخت و گفت: چند عامل دست به دست هم داد که این موضوع تحقق نیابد؛ یکی از این عوامل تحریم ها و عامل دیگر شرایط اقتصادی نامناسب بود.
    وی اضافه کرد: امسال از یک سمت با نرخ سود بانکی سنگین روبرو بودیم و از سوی دیگر وضعیت اقتصادی نامطلوبی داشتیم؛ عامل دیگر که البته تاثیر محدودی داشت، راه افتادن بحث کمپین (نخریدن خودرو) بود.
    قربانی، شرایط عمومی تولید و به روز نبودن محصولات را از دیگر عوامل تاثیرگذار در این بخش برشمرد و افزود: این عوامل هر کدام به میزانی تاثیر داشتند و در نتیجه تولید کاهش پیدا کرد.
    سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو گفت: در سال آینده بخشی از این موانع برطرف می شود اما بخشی از آن به تصمیم گیری های کلان اقتصادی بستگی دارد؛ به عنوان نمونه اعطای تسهیلات بانکی بر میزان تقاضا بسیارتاثیرگذار است؛ چون بیشتر مردم می خواهند خودرو را از محل درآمدهای آتی خریداری کنند.
    وی ادامه داد: تجربه اعطای تسهیلات نشان داد که در جامعه برای خرید خودرو تمایل وجود دارد و تعداد زیادی خودرو در چند روز به فروش رفت؛ بنابراین، باید بستر برای این کار فراهم شود.
    قربانی افزود: در سال آینده توجه به چند نکته ضروری است؛ یکی از این اقدامات تسهیلات بانکی و لیزینگ خودروست که باید فعال شود، بهره بانکی نیز باید متعادل شود.
    به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از این اعلام کرده بود که اکنون 16 تا 17میلیون خودروی پلاک شده در کشور داریم و سالیانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو به بازار تحویل می دهیم و می خواهیم این عدد را تا سال 1404 به سه میلیون دستگاه برسانیم.
    با این حال، تا پایان دیماه امسال تولید انواع خودرو در شرکت های خودروسازی داخلی به مرز 782 هزار و 622 دستگاه رسید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو