فونیکسریمکسبهتام

سازمان محیط زیست از سیستم های برقی و هیبریدی حمایت می کند

عصر خودرو- معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به اهمیت داشتن هوای پاک و سالم، این سازمان از ورود سیستم های حمل و نقل برقی و هیبریدی به ناوگان شهری حمایت می کند.

سازمان محیط زیست از سیستم های برقی و هیبریدی حمایت می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سعید متصدی افزود: اکنون شرایط خوبی برای ورود سیستم های برقی و هیبریدی به کشور فراهم شده که حذف سود بازرگانی مربوط به ورود این فناوری در زمینه خودرو و موتورسیلکت و قطعات آنها یکی از این اقدامات است.
    وی اظهار کرد: امروزه خودروهایی تولید شده اند که با یک بار شارژ باتری می توانند مسافتی حدود 400 کیلومتر را طی کنند که قطعا توسعه این فناوری می تواند کمک بزرگی به داشتن هوای سالم در کلان شهرهای دنیا و ایران باشد.
    وی ادامه داد: خودروهای برقی در قرن 19 تولید شدند، اما تا اواخر قرن 20 و اوایل قرن 21 به دلایل مختلف با اقبال چندانی مواجه نشدند که سنگین بودن باتری ها یکی از این مشکلات بود زیرا موجب افزایش اصطکاک در خودرو می شد و تا سال 2005 این مشکل وجود داشت.
    متصدی افزود: همچنین زود خالی شدن شارژ باتری ها یکی دیگر از مشکلات بود، این باتری ها توان پیمایش حدود 40 تا 50 کیلومتر در هر بار شارژ را داشتند که این میزان مسافت برای کلان شهری مانند تهران منطقی نبود.
    وی گفت: مشکل دیگر توسعه نیافته بودن سیستم شارژ این باتری ها بود که فقط می توانستند از برق خانگی و به مدت 12 ساعت مداوم استفاده کنند که امروزه این مشکلات تا حدود بسیار زیادی برطرف شده است.
    معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: اما در دو تا سه سال اخیر بسیاری از این مشکلات برطرف و سیستم شارژ به روز شده است. علاوه بر این، باتری ها توان ذخیره سازی انرژی را تا مدت زیادی دارند.
    وی تاکید کرد: با توجه به این که سیاست سازمان حفاظت محیط زیست کاهش سوخت های آلوده و منابع متحرک آلوده کننده است، قطعا از ورود خودروها و موتورسیکلت های برقی و هیبریدی به داخل کشور حمایت می کند.
    متصدی گفت: منابع متحرک در آلودگی هوا سهمی بیش از 70 درصد دارند، از این رو داشتن خودروهایی با سوخت های پاک کمک بزرگی به حفظ محیط زیست و داشتن هوای سالم خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو