فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۳۸۱»

مخالفت با برندسازی بدون پشتوانه بنزین

عصر خودرو- برندسازی جایگاه‌های بنزین طرحی‌ است که اگرچه در اصفهان آغاز شده است، اما ابعاد آن هنوز به‌طور کامل در ایران و با شرایط ویژه کشور در زمینه‌ی عرضه سوخت روشن نیست و همین امر باعث شده که اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با این نوع برندسازی ابراز مخالفت کنند.

مخالفت با برندسازی بدون پشتوانه بنزین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پاگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت   درباره‌ی طرحی که وزارت نفت برای برندسازی جایگاه‌ها در سراسر کشور دارد به سازوکار این امر در سایر کشورها اشاره و اظهار کرد: برندسازی در هر حوزه‌ای باید با پشتوانه صورت گیرد، اما گویی اینجا تنها برند به ظاهر لباس تعلق گرفته نه به پشتوانه آن.

    بیژن حاج محمدرضا در این باره خاطر نشان کرد: در کشور‌هایی که بنزین تحت نام برندهای مختلف ارائه می‌شود 20 شرکت قوی مانند شرکت ملی نفت ایران در زمینه‌ی تولید بنزین فعالیت می‌کنند و بنزین را با استاندارد‌ خودشان و تحت عنوان برند توزیع می‌کنند.

    وی با اشاره به مذاکراتی که با شرکت‌های بنزین خارجی در زمینه برندسازی در ایران صورت گرفته است، ادامه داد: شرکت‌های خارجی صاحب برند حاضر به فعالیت در زمینه‌ی عرضه بنزین در کشور نیستند و ترجیح می‌دهند فعالیت‌های خود را در زمینه بالادستی نفت یا پالایشگاه‌ها در ایران انجام دهند، چرا که برای عرضه بنزین سودی نمی‌برند.

    رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت تصریح کرد: بنابراین در حالی که تنها عرضه‌کننده بنزین در کشور شرکت ملی نفت است، برندسازی معنایی ندارد و ما در این زمینه قبلا با وزارت نفت صحبت کرده و مسائل خود را گفته‌ایم.

    وی بیان کرد: طرح وزارت نفت برای برندسازی در واقع این است که مثلا 50 جایگاه تحت پوشش یک پیمانکار فعالیت کند و البته این درست نیست که جایگاه‌ها بخواهند درصدی از سود خود را به پیمانکار برای قرار گرفتن در تحت این پوشش بپردازند.

    عوارض جدید شهرداری‌ها برای جایگاه‌داران

    حاج محمدرضا با بیان این‌که تصمیم وزارت نفت غیرقابل اجرا از سوی جایگاه‌هاست، گفت: وزارت نفت اگر به دنبال ارتقاء خدمات جایگاه‌هاست، زمینه‌های آن فراهم نشده چرا که در حوزه فعالیت جایگاه‌ها تنها بحث ما و وزارت نفت مطرح نیست، بلکه شهرداری‌ها نیز در این زمینه دخالت می‌کنند.

    رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با اشاره به افزوده شدن عوارض شهرداری تحت عنوان عوارض نازل برای جایگاه‌ها اظهار کرد: ما در این زمینه چندین‌بار اعتراض کردیم که چرا در بعضی از شهرها شهرداری پولی را تحت عنوان عوارض نازل از جایگاه‌ها می‌گیرند، در حالی که نازل‌های سوخت سرمایه به حساب نمی‌آیند، بلکه باید هرچند وقت یکبار تعمیر یا تعویض شوند یا فرسوده می‌شوند.

    وی با اشاره به این‌که جایگاه‌ها در کشور با ضرر اداره می‌شود، از نوع برخورد با فعالان این بخش انتقاد و تصریح کرد: اگر می‌خواهند با برندسازی خدمات ما متنوع شود ما باید سرمایه‌ مورد نیاز برای این کار را داشته باشیم و این در حالی است که سال‌هاست این بخش شاهد رشد نبوده و فعالان این حوزه از سرمایه‌گذاری پشیمان هستند.

    رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با تاکید بر این‌که اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با طرحی است که از سوی وزارت نفت تحت عنوان برندسازی جایگاه‌ها مطرح شده مخالف است، انگیزه‌ای برای انجام این کار در بین جایگاه‌داران وجود ندارد و اگر دولت هدفش از این کار این است که توان پرداخت کارمزد جایگاه‌ها را ندارد بهتر است به جای این طرح جایگاه‌ها را به مردم و بخش خصوصی به طور کامل واگذار کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو