فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۳۸۴»

توزیع سوخت یورو ۴ از ابتدای اسفند در شهرهای استان تهران آغاز شد

عصر خودرو- معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: توزیع سوخت یورو ۴ از ابتدای اسفند در اکثر شهرهای استان تهران آغاز شد و این در حالیست که پیش از این سوخت یورو ۴ تنها در شهر تهران توزیع می‌شد.

توزیع سوخت یورو ۴ از ابتدای اسفند در شهرهای استان تهران آغاز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نق از فارس، محمد رستگاری گفت: بر اساس گفته‌های نماینده شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، از ابتدای اسفند توزیع سوخت یورو 4 در اکثر شهرهای استان تهران آغاز شده است.

    وی ادامه داد: این موضوع می‌تواند تأثیر زیادی بر روی کاهش آلودگی هوا داشته باشد، در سال‌های 90، 91 و 92، 40 درصد از کل سال هوا آلوده بود در سال 93 و امسال تا امروز 32 درصد از کل سال هوا آلوده بوده است.

    معاون محیط زیست استان تهران افزود: درست است که عوامل اقلیمی در بهبود وضعیت هوا اثر داشته است اما اتفاقاتی مانند اصلاح سوخت، ارتقای استاندارد خودروهای تولیدی به یورو 4 و تغییر سوخت نیروگاه بعثت از مازوت به گاز نیز مؤثر بوده است.

    رستگاری گفت: در سال گذشته حدود 350 هزار خودرو در کشور از رده خارج شده است و تمام اینها بر روی کاهش آلودگی هوا تأثیر داشته است با یک اقدام نمی‌توان مشکل آلودگی هوای تهران را حل کرد اما هرکدام از این اقدام‌ها تأثیری در کاهش آلودگی هوا دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط