فونیکسریمکسبهتام

مذاکرات ادغام فیات کرایسلر و پژو سیتروئن تکذیب شد

عصر خودرو- مدیرعامل فیات کرایسلر اتوموبیل مذاکرات این شرکت خودروسازی ایتالیایی آمریکایی با پژو سیتروئن یا هر خودروساز دیگر برای ادغام را تکذیب کرد.

مذاکرات ادغام فیات کرایسلر و پژو سیتروئن تکذیب شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا،‌ سرجیو مارچیونه در پی شایعاتی که هفته گذشته درباره احتمال آغاز مذاکرات اولیه میان دو شرکت مطرح شد در یک کنفرانس مطبوعاتی در نمایشگاه خودروی ژنو چنین مذاکره‌ای را تکذیب کرد.

    کارلوس تاوارس مدیرعامل پژو هفته گذشته با بیان اینکه اکنون که شرکتش به اهداف مالی میان مدت دست یافته است، تمایل دارد درباره همکاری با سایر خودروسازان مذاکره کند به ایجاد چنین شایعه‌ای دامن زد.

    اظهارات وی کمک کرد ارزش سهام فیات کرایسلر که از ابتدای امسال با تردید سرمایه‌گذاران نسبت به چشم‌اندازهای رشد این خودروساز دچار نزول شده است، افزایش پیدا کند.

    پس از این که پیشنهاد مارچیونه برای ادغام با شرکت جنرال موتورز در سال گذشته شکست خورد کارشناسان صنعت و سرمایه‌گذاران سرگرم ارزیابی گزینه‌های دیگری بوده‌اند که این شرکت ممکن است برای شراکت انتخاب کند و پژو یکی از گزینه‌های احتمالی بوده است.

    مدیرعامل پژو در آن زمان احتمال چنین ادغامی را رد و اظهار کرده بود تا زمانی که پژو به اهداف مالی خود دست پیدا نکند، برای مذاکرات شراکت آماده نخواهد بود.

    مارچیونه طی سال گذشته چندین بار به موضوع شریک اشاره کرد و گفته بود صنعت خودرو برای پایین آوردن هزینه ساخت خودروهای جدیدی که باید مطابق با استانداردهای سخت گیرانه محیط زیستی و مجهز به فناوری پیشرفته باشند به تحکیم نیاز دارد. با اینهمه وی در ژانویه اظهار کرد شراکت دیگر در اولویت این شرکت نیست و وی به تلاش‌هایش برای تحقق اهداف مالی بلند مدت متمرکز خواهد شد.

    مدیر عامل فیات کرایسلر در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: علاوه بر جنرال موتورز سال گذشته با شرکتهای دیگری مذاکره کرده بود اما این مذاکرات به نتیجه نرسید زیرا وی به دنبال قرار‌دادی بود که به طور اساسی چشم‌انداز صنعت خودرو را تغییر دهد.

    مارچیونه همچنین پیش‌بینی کرد فروش صنعت خودرو امسال در اروپا سه درصد افزایش پیدا کند. بیشتر مدیران صنعت خورو پیش‌بینی می‌کنند که حجم فروش خودرو در اروپا امسال بین یک تا سه درصد رشد کند که کاهش چشمگیری در مقایسه با رشد 9.3 درصدی سال 2015 خواهد بود.

    بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، فیات کرایسلر اعلام کرده است مارچیونه سال گذشته مجموعا 10 میلیون یورو پاداش دریافت کرد که در مقایسه با مبلغ 31 میلیون یورو در سال 2014 افت چشمگیری را نشان می‌دهد. بخشی از پاداش سال 2014 به دلیل تکمیل ادغام فیات با گروه کرایسلر برای ایجاد شرکت فیات کرایسلر اتومبیل به مارچیونه پرداخت شده بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو