فونیکسریمکسبهتام

رونمایی از پلاک خودروهای سیاسی + جزییات

عصر خودرو- ظهر امروز فرمانده نیروی انتظامی از پلاک‌های سیاسی رونمایی کرد و اجرای طرح سراسری تعویض پلاک این خودروها از اردیبهشت‌ماه سال آینده کلید خواهد خورد.

رونمایی از پلاک خودروهای سیاسی + جزییات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، در نخستین روز از یازدهمین همایش روسای پلیس راهنمایی و رانندگی سراسر کشور، فرمانده نیروی انتظامی در مراسمی با حضور معاون کنسولی وزارت خارجه از پلاک‌های سیاسی رونمایی کرد.

    سرهنگ احمد رستمی معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا پس از رونمایی از این پلاک‌ها با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای طرح ملی تعویض پلاک وسیله نقلیه، امروز از پلاک‌های سیاسی و سرویس سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های بین‌المللی و سیاسی رونمایی شد.

    وی با بیان اینکه این پلاک‌ها در قالب پلاک‌های ملی و در ابعاد 11 در 52 است، افزود: پس زمینه این پلاک‌ها آبی بوده و با نوشتاری مشکی‌رنگ مشخصات روی آن درج می‌شود. حرف لاتین D مربوط به خودروهای سیاسی و کنسولی بوده و حرف لاتین S مربوط به سرویس سفارتخانه‌ها است.

    معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در بالای سمت راست این پلاک‌ها به جای عبارت ایران، عبارت سیاسی درج شده است، گفت: کد این پلاک‌ها نیز با رنج 11 آغاز شده و تا 99 ادامه خواهد داشت.

    رستمی با بیان اینکه پلاک‌های سیاسی نیز فرد محور است، اظهار کرد: 3 عدد سمت راست این پلاک‌ها معرف کشور است و اعداد سمت چپ آن نیز رده و جایگاه راننده پلاک را نشان می‌دهد. به عنوان مثال در پلاکی که امروز رونمایی شد عدد 214 نشان‌دهنده کشور آلمان بوده و عدد 11 و 12 نشان می‌دهد که این پلاک متعلق به سفیر این کشور است.

    وی با اشاره به حضور نمایندگی 133 کشور جهان در جمهوری اسلامی افزود: ما پیش‌بینی 170 هزار ظرفیت پلاک برای 150 کشور را کرده‌ایم.

    تردد 23 هزار خودروی سیاسی در کشور

    معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوالی که چه تعداد خودروی سیاسی در کشور وجود دارد، گفت: حدود 23 هزار دستگاه خودروی سیاسی و سرویس نمایندگی‌های سفارتخانه‌ها در کشور تردد می‌کنند.

    رستمی ابراز امیدواری کرد که با توجه به رونمایی از این پلاک، در اردیبهشت‌ماه سال آینده با همکاری وزارت امور خارجه، طرح تعویض پلاک خودروهای سیاسی آغاز شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو