فونیکسریمکسبهتام

توقف تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ۹۵

عصر خودرو- معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از توقف تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری از سال ۹۵ خبر داد.

توقف تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در حاشیه جلسه مشترک با رییس اتاق بازرگانی ایران و فعالان بخش خصوصی که روز 17 اسفند در اتاق ایران برگزار شد، گفت: خودروسازی کشور اکنون بر اساس استاندارد یورو 4 خودرو تولید می‌کنند و ما هم به طور مستمر از خطوط تولید کشور بازرسی می کنیم.

    وی افزود: همچنین به طور مستمر از نظر انطباق با استانداردهای تولید گزارش تهیه می‌شود و هر زمان که این استانداردها انجام نشود شماره‌گذاری تولید آن متوقف می‌شود. تاکنون هم مواردی اتفاق افتاده و اعلام شده است تا رفع آلایندگی اتفاق بیفتد.

    ابتکار ادامه داد: متاسفانه در خصوص موتورسیکلیت ها استاندارد لازم در گذشته وجود نداشته است. قرار است از سال آینده حذف موتورسیکلت‌های کاربراتوری را پیگیری کنیم و روی آن تاکید جدی داریم.

    وی افزود: در یک دوره در گذشته ارتقای استانداردها را نداشتیم و نظارت کافی نیز وجود نداشت و در حال حاضر جمعیتی از خودروها را در سطح خیابان‌ها داریم که معاینه فنی درستی برایشان وجود ندارد و قانون هم پنج سال برای آن ها مهلت در نظر گرفته است. در مجموع مشکلات مربوط به خودروهایی که از گذشته تولید شده‌اند هنوز باقی است، مسئله‌ای که می تواند سبب تشدید آلودگی هوا شود.

    رییس سازمان محیط زیست عنوان کرد: بر اساس قانون برخورد با خودروهایی که آلایندگی آشکار هوا دارند یا معاینه فنی‌شان گذشته است به عهده پلیس راهور ناجا است و مهمترین موضوعی که در این زمینه در حال رخ دادن است یکپارچه سازی معاینه فنی است. این برنامه به گونه ای اجرا خواهد شد که تمام اطلاعات مربوط به معاینه فنی که بیش از 400 مرکز در کل کشور است به طور یکپارچه با وزارت کشور، راهور ناجا و سازمان محیط زیست یکپارچه مبادله شود و انتظار داریم که سریع تر گام نهایی در این زمینه برداشته شود.

    ابتکار همچنین درباره موضوع حفظ منابع طبیعی در کشور اظهار کرد: سازمان محیط زیست کشور مناطقی را تحت عنوان مناطق چهار گانه تحت مدیریت خود دارد. این مناطق عبارتند از پارک های ملی،مناطق حفاظت شده،پناهگاه های حفاظت شده و آثار طبیعی ملی که این مناطق به طور ویژه حفاظت می شوند.

    وی اضافه کرد: خوشبختانه در سال های گذشته توانستیم طرح های مدیریت این مناطق را تکمیل کنیم و اکنون اکثر این مناطق طرح جامع و تفصیلی برای مدیریت شان آماده شده است.

    رییس سازمان محیط زیست تصریح کرد: در دوره دولت یازدهم با استانداری ها تفاهم نامه هایی را امضا کردیم و برای اولین بار برای اجرای این طرح های مدیریتی ردیف اعتباری پیش بینی شده است.

    رییس سازمان محیط زیست همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره آخرین وضعیت صدور کارنامه محیط زیستی برای دستگاه های دولتی گفت: این اقدام در حال پیگیری است و همین روزها اتفاق می افتد. در این برنامه قرار نیست به دستگاه ها امتیاز داده شود بلکه گزارش درموردشان تهیه می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو