فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل بهمن موتور در جمع خبرنگاران اعلام کرد

افزایش ۶۰ درصدی تولید در سال جاری

عصر خودرو- رفع تحریم‌های اقتصادی و بهبود شرایط فعالیت در صنعت خودرو، باعث شده یکی از خودروسازان کشور سال ۹۴ را با ۶۰ درصد افزایش تولید به پایان برساند و به‌روزهای خوب پیش از تحریم بازگردد. شرکت «بهمن موتور» زیرمجموعه گروه «بهمن»، در تلاش است تا در سال آینده تیراژ تولید خود را ۴۰ درصد افزایش دهد.

افزایش ۶۰ درصدی تولید در سال جاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، حمیدرضا داودزاده، مدیرعامل بهمن‌موتور در جمع خبرنگارانی که روز گذشته از برخی سالن‌های این شرکت از جمله سالن مونتاژ، ساخت سواری مزدا3، مزدا2 و آسا بازدید داشتند، با بیان این خبر، افزایش تولید 40 درصدی در سال 95 را معادل بازگشت تیراژ این شرکت در دوران پیش از شدت گرفتن تحریم‌ها عنوان کرد و گفت: تولید امسال این مرکز به 17 هزار خودرو رسید که هدف‌گذاری تولید برای سال آینده 22 هزار خودرو است که این روند را در دستور کار خود قرار داده است. وی افزود: تولید 3 مدل سواری و 3 مدل وانت به محصولات این شرکت اضافه شده، به‌گونه‌ای که اگرچه خط تولید این گروه، کوچک به نظر می‌رسد اما حدود 8 مدل خودرو روی آن مونتاژ می‌شود. همچنین خط تولید وانت در سال گذشته 100 درصد داخلی‌سازی شد. تولید مزدا 3 نیز در سال آینده ادامه خواهد داشت.
    بیشتر خبرنگاران از مدیرعامل بهمن‌موتور درباره مذاکره با خودروسازان خارجی، درصد داخلی‌سازی محصولات مشترک و همچنین برنامه صادراتی این شرکت پرسیدند که او پاسخ به این پرسش‌ها را به زمان نهایی شدن قراردادها موکول کرد و توضیح داد: گروه بهمن برای تولید خودروهای جدید با خودروسازان خارجی در حال مذاکره است که هنوز توافقی به‌دست نیامده اما در این میان مذاکره با شرکت مزدا و ایسوزو ادامه دارد. وی درباره روند همکاری شرکت چینی FAW با گروه بهمن نیز اظهار کرد: این مجموعه برای تولید کشنده با مجموعه سیباموتور و برای تولید خودروهای سواری تنها با گروه بهمن همکاری دارد و اگرچه تولید این خودرو چینی در گروه بهمن انجام می‌شود اما از کیفیت بالایی برخوردار بوده و بازار به آن اعتماد دارد، به‌گونه‌ای که در ارزیابی‌های کیفی، هم‌ردیف با برخی محصولات کره‌ای، ستاره‌های خوبی به‌دست آورده، بنابراین مذاکره با این شرکت چینی برای ادامه همکاری در حال انجام است. داودزاده اضافه کرد: این شرکت چینی نخستین و یکی از بزرگترین خودروسازان چینی است که انواع خودروها نظیر کشنده، کامیون، کامیونت، ون، مینی‌بوس و اتوبوس را به تولید می‌رساند. این شرکت بازار دنیا را نشانه گرفته و تنها روی ایران تمرکز ندارد و همانطور که در دوره‌ای شرکت‌های ژاپنی وارد عرصه رقابت با شرکت‌های اروپایی و امریکایی شدند، امروز کشور چین با توجه به قدرت اقتصادی خود، فکر ورود به تمام بازارهای دنیا را در سر می‌پروراند که در این شرایط گروه بهمن خوشبختانه با یکی از بهترین خودروسازی‌های چین همکاری دارد. مدیرعامل بهمن‌موتور در ادامه به کاهش تیراژ تولید این شرکت در دوران رکود اشاره کرد و گفت: در این دوران تولید این شرکت به 7 هزار دستگاه رسید اما بعد از تحریم تیراژ افزایش یافته است. وی به این پرسش که آیا قیمت محصولات این شرکت در سال آینده تغییر می‌کند، اینگونه پاسخ داد: براساس اعلام هیات دولت حقوق و دستمزد در سال آینده 14 درصد افزایش دارد. اگر ارزش‌افزوده، هزینه‌های گمرک و... به آن اضافه شود، قیمت خودرو افزایش خواهد یافت اما در گروه بهمن هنوز تصمیمی برای افزایش قیمت خودرو گرفته نشده است. به گفته داودزاده، این شرکت امسال به دلیل همکاری با ایران‌خودرو موفق به تولید حدود 5 هزار خودرو با 100 درصد داخلی‌سازی شده است و تمام محصولات تولیدی در گروه بهمن با حداقل 20 درصد داخلی‌سازی به تولید می‌رسند. مدیرعامل بهمن‌موتور با بیان اینکه این گروه خودروسازی ظرفیت تولید 24 هزار خودرو در یک شیفت کاری طی یک سال را دارد، چشم‌انداز بازار خودرو در سال 95 را اینگونه توصیف کرد: اگرچه محصولات جدید در سال 96 وارد بازار خواهد شد اما بازار در 2 ماه گذشته تحرک بسیار خوبی داشته و امید می‌رود گروه بهمن بتواند تا پایان سال به تعهدات خود جامه‌عمل بپوشاند. وی در ارتباط با فروش سهام این شرکت در بورس گفت: خرید سهام در بورس، گروه بهمن یا هر شرکت دیگر را تقویت خواهد کرد. براساس این گزارش، بازدیدی که از شرکت بهمن موتور به عمل آمد و آنچه فعالان بازار از آن سخن می‌گویند، اگرچه تا مشخص شدن نتیجه قراردادهایی که بین خودروسازان داخلی و خارجی بسته می‌شود، نیاز به فرصتی 2 ساله است اما افزایش تیراژها که حکایت از بالا رفتن تقاضا دارد، نویدبخش روزهایی پر رونق برای صنعت خودرو در سال 95 است.
     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو