فونیکسریمکسبهتام

موتورسیکلت های برقی به صورت پایلوت در اصفهان عرضه می شود

عصر خودرو- رئیس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از عرضه قریب الوقوع موتورسیکلت های برقی به صورت آزمایشی در استان اصفهان خبر داد.

موتورسیکلت های برقی به صورت پایلوت در اصفهان عرضه می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، پیمان صالحی گفت: پس از عقد تفاهم نامه با شهرداری اصفهان، به زودی موتورسیکلت های برقی تولید داخل به صورت آزمایشی در شهر اصفهان به فروش می رسد.
    وی افزود: براساس تفاهمنامه منعقد شده، زیرساخت های مورد نظر در اصفهان فراهم خواهد شد و یک شرکت دانش بنیان تولیدی با همکاری بخش دانشگاهی اقدام به طراحی، تولید و فروش موتورسیکلت های برقی می کند.
    به گفته صالحی، شهرداری اصفهان به عنوان بهره بردار، زیرساخت های لازم از قبیل راه اندازی ایستگاه های شارژ و تعویض باطری موتورسیکلت های برقی، تحویل دو زمین بزرگ برای ارائه خدمات پس از فروش به شرکت تولیدکننده، و تامین برق رایگان برای شارژ این موتورسیکلت ها را فراهم می کند.
    وی ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای طرح ماشین وموتورسیکلت برقی بسیارهزینه براست و درتمام دنیا دولت ها برای تامین بخشی از بودجه ورود می کنند، در ایران نیز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اجرایی شدن پایلوت این طرح وارد شده ومبلغی را به عنوان سوبسید ارائه کرده است.
    رییس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی با اشاره به ارائه وام به خریداران این متورسیکلت‎ ها اظهارکرد: با توجه به اینکه قیمت تمام شده موتورسیکلت های برقی بالا است، مبلغی برای ارائه وام به خریداران این نوع موتورسیکلت ها نیز در نظر گرفته ایم.
    وی بیان کرد: اجرای موفق این پایلوت، اثرات مثبتی برای کشور دارد و باعث ایجاد اشتغال شده و مصرف انرژی را کاهش می دهد و آلودگی های زیست محیطی و صوتی را نیز کم می کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو