فونیکسریمکسبهتام

۲۰۱۶؛ سال رونق گرفتن خودروهای الکتریکی چینی

عصر خودرو- آلودگی هوا در پکن و دیگر کلانشهرها دردسر آفریده است. ازین رو بسیاری از مردم چین با رشد فناوری به خودروهای سبز متمایل شده‌اند.

۲۰۱۶؛ سال رونق گرفتن خودروهای الکتریکی چینی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از صدای اقتصاد، تولید و فروش خودروهای الکتریکی در چین در سال 2016، طبق آن چه که وزیر صنایع این کشور گفته، بیش از دو برابر خواهد شد.

    میائو وی، رییس وزارت صنایع و فناوری اطلاعات چین، به گزاشگران گفته است که در سال گذشته در این کشور بیش از 300 هزار خودروی الکتریکی به فروش رفته است. این آمار در یک جلسه در مجلس این کشور که امروز برگزار شده در اختیار خبرنگاران قرار گرفته است.

    میائو گفته است که میزان اعتماد، طول عمر و قدرت باتری‌های الکتریکی باید بهبود یابد و چین نیازمند این است که سرعت ایستگاه‌های شارژ باتری‌های الکتریکی خودروها را در معابر عمومی و شهرها افزایش دهد تا به این ترتیب، میزان استفاده از این وسایل نزد مردم نیز بالا رود.

    خودروهای سبز که شامل خودروهای الکتریکی، خودروهای بیوسوختی،‌ خودروهای ترکیبی و خودروهای خورشیدی هستند هنوز نسبت به خودروهای بنزینی مزیت زیادی برای مشتریان خود فراهم نکرده‌اند. به همین دلیل در سراسر جهان با استقبال چندانی روبه‌رو نشده‌اند. با این حال، خودروهای الکتریکی آینده درخشانی برای خود خواهند داشت. دست کم به این دلیل که شرکتهای خودروسازی زیادی روی خودروهای بدون راننده کار می‌کنند و اغلب این خودروها خودروهای الکتریکی خواهند بود.

    شرکتهای زیادی در دره سیلیکون و شرکتهای فعال در حوزه فناوری روی خودروهای الکتریکی کار می‌کنند. یکی از مهترین این شرکتها تسلا موتورز است که به صورت انحصاری در حوزه خودروهای الکتریکی کار می‌کنند.

    با این حال، شرکتهای خودروسازی نگران شارژرهای الکتریکی خودروهای برقی هستند. خودروهای الکتریکی نیاز دارند که در ایستگاه‌های مخصوصی شارژ شوند و مشکل این جاست که میزان این ایستگاه‌ها در شهرهای سراسر دنیا زیاد نیست و حتی در یک منطقه خاص نیز تعداد این ایستگاه‌ها به قدری نیست که مصرف‌کنندگان با اطمینان خاطر بخواهند مسافتی دور راه بروند و نگران کمبود باتری خود نباشند.

    از سوی دیگر، میزان انرژی‌ای که هر باتری خودروهای الکتریکی نگه می‌دارد هنوز به حدی نیست که بتواند ماشین‌های سنگین را بکشد. بنابراین خودروهای الکتریکی هنوز نیازمند این هستند که فناوری پیشرفته‌تری به صنعت خودرو وارد شود تا بتواند انرژی بیشتری را در خود نگه دارد.

    با وجود همه این کاستی‌های فنی،‌ سیاست‌گذاری در کشورها نیز چندان به کمک خودروهای الکتریکی نیامده است؛ به جز مناطق معدودی مثل کالیفرنیا در آمریکا، هنوز دولتمردان و سیاستگذاران محلی مردم را تشویق به استفاده از این خودرو نکرده‌اند. با این حال، کشور چین امیدوار است که با رونق گرفتن این خودروها در سالهای آینده، بتواند سهمی در این بازار داشته باشد و از سوی دیگر، میزان آلودگی هوای کلانشهرهای خود را نیز کاهش دهد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو