فونیکسریمکسبهتام

مترو بهترین وسیله برای رفت و آمد به فرودگاه مهرآباد

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که متروی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد بعد از ۷۷ سال از افتتاح این فرودگاه و پس از انجام مراحل تست سرد و تست گرم در هفته‌ها و روزهای اخیر، در مراسم ویژه‌ای رسماً صبح روز سه شنبه ۲۵ اسفند افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: این خط بیش از ۴ کیلومتر طول دارد و ۴ ایستگاه در مسیر آن پیش بینی شده است.

مترو بهترین وسیله برای رفت و آمد به فرودگاه مهرآباد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا،  مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: قطارهای این خط به صورت اختصاصی، صد در صد در واگن سازی تهران طراحی و ساخته شده و از مبلمان ویژه‌ای برخوردارند که با قطارهای موجود در ناوگان تفاوت دارند و علاوه بر ظرفیت جا به جایی مسافر به صورت ایستاده و نشسته، قابلیت حمل و نقل بار مسافران شامل چمدان و ساک را نیز دارا هستند.

     

    وی با اشاره به این که با راه‌اندازی این بخش از مترو، روزانه بالغ بر50 هزار مسافر جا به جا می‌شوند، اظهار کرد: افتتاح متروی فرودگاه مهرآباد در آستانه سال نو، هدیه نوروزی به هموطنان ایرانی و شهروندان تهرانی است که قصد دارند از طریق فرودگاه مهرآباد وارد تهران شده یا از این شهر به اقصی نقاط کشور سفر کنند.

     

    تشکری هاشمی با بیان این که قطارهای متروی فرودگاه مهرآباد از قابلیت حرکت بدون راهبر نیز برخوردار هستند، تصریح کرد: هر 4 ایستگاه این خط که یکی در کوی بیمه و 3 ایستگاه دیگر در داخل فرودگاه واقع شده‌اند، به پله برقی مجهز هستند و دسترسی به این ایستگاه‌ها از تمام نقاط فرودگاه مهرآباد و ترمینال‌های 6 گانه آن فراهم شده است.

     

    وی با اشاره به این که متروی فردگاه مهرآباد به خط 4 مترو متصل شده و از آنجا مسافران فرودگاه می‌توانند به سراسر تهران سفر کنند، اظهار کرد: با افتتاح 4 ایستگاه متروی فرودگاه مهرآباد، تعداد ایستگاه ‌های متروی تهران به 100 ایستگاه می رسد و برای اولین بار، پایتخت کشورمان به جمع کلان شهرهای جهان که 100 ایستگاه مترو را در خود جای داده‌ اند، خواهد پیوست.

     

    بنا براعلام روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تشکری هاشمی با بیان این که متروی تهران چه در پیشبرد عملیات حفاری و چه در ساخت تونل و ایستگاه در 6 خط درون شهری و برون شهری به طول 200 کیلومتر در خاورمیانه در بالاترین سطح قرار دارد، تصریح کرد: در خاورمیانه به جز تهران و دو شهر دیگر کشورمان، تنها 4 شهر دارای سیستم مترو هستند که ظرفیت متروی تهران با 3 میلیون جا به جایی روزانه با 4 شهر دیگر خاورمیانه برابر است.

     

    معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که متوسط جا به جایی مسافر در شهرهای دارای مترو در جهان حدود یک میلیون سفر در روز است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که متروی تهران با جا به جایی روزانه 3 میلیون سفر، 3 برابر متوسط جهانی در این زمینه کارآیی دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو