فونیکسریمکسبهتام

خط متروی فرودگاه مهرآباد فردا بهره‌برداری می‌شود + مختصات فنی

عصر خودرو- آئین رسمی بهره‌برداری از خط متروی فرودگاه مهرآباد فردا سه‌شنبه ۲۵ اسفند برگزار می‌شود.

خط متروی فرودگاه مهرآباد فردا بهره‌برداری می‌شود + مختصات فنی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم  ، در مراسم بهره‌برداری رسمی از خط متروی فرودگاه مهرآباد، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، شماری از مسئولان دولتی، اعضای شورای شهر و مدیران شهری، مدیرعامل شرکت متروی تهران و نیز متخصصان صنعت مترو حضور خواهند داشت.

    خط متروی فرودگاه مهرآباد به‌عنوان متفاوت‌ترین مسیر ریلی و تونلی درون‌شهری پایتخت با طول حدود 2 کیلومتر، از مسیر خط 4 مترو و در ایستگاه متروی بیمه انشعاب دارد.

    این خط با 4 ایستگاه شامل ایستگاه بیمه، ایستگاه شماره یک فرودگاه، ایستگاه شماره دو فرودگاه و ایستگاه شماره سه فرودگاه، امکان دسترسی آسان شهروندان را به ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد و ناوگان متروی تهران و حومه برقرار خواهد کرد.

    این خط مترو، طراحی و مبلمان متفاوتی را برای تردد مسافران فرودگاهی نسبت به دیگر خطوط متروی تهران داراست؛ همچنین مبلمان داخلی واگن‌ها مخصوص حمل توشه همراه مسافر، سرفاصله حرکت قطارها و نیز قابلیت تردد قطارها به‌صورت هوشمند و بدون راننده از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این خط مترو است.

    برای ساخت ایستگاه بیمه به‌طول 160 متر و به‌روش ترانشه باز 105000 مترمکعب خاکبرداری، 5300 تن میل‌گرد، 38000 مترمکعب بتن‌ریزی و 35000 مترمربع قالب‌بندی به کار رفته است. در این ایستگاه به‌منظور تردد آسان مسافران تعداد 16 دستگاه پله‌برقی و 4 کابین آسانسور تعبیه شده است.

    در تونل مسیر دوکیلومتری متروی فرودگاه که به‌روش NATM اجرا شده است 168000 مترمکعب خاکبرداری، 5000 تن میل‌گرد، 17600 مترمکعب بتن‌ریزی و 29800 مترمربع قالب‌بندی به کار رفته است.

    در ایستگاه‌های سه‌گانه فرودگاه هم که به‌روش زیرزمینی اجرا شده، مجموعاً 124000 مترمکعب خاکبرداری، 7350 تن میل‌گرد، 49700 مترمکعب بتن‌ریزی و 61400 مترمربع قالب‌بندی به کار رفته است. همچنین برای آسایش و رفاه حال شهروندان، تعداد 24 دستگاه پله‌برقی و 12 کابین آسانسور در این ایستگاه‌ها نصب و راه‌اندازی شده است.

    پیش‌بینی می‌شود از طریق این خط روزانه حدود 70 هزار سفر و جابه‌جایی انجام پذیرد. با بهره برداری از خط متروی فرودگاه مهرآباد، تعداد ایستگاه‌های متروی تهران به 100 ایستگاه افزایش می‌‌یابد و تهران در باشگاه 30 کلان‌شهر جهان که دارای بیش از 100 ایستگاه مترو هستند، قرار خواهد گرفت.

    ناوگان متروی تهران پیش از این از طریق خط سه به ایستگاه راه‌آهن کشور متصل شده و علاوه بر فرودگاه مهرآباد، قرار است در آینده نیز فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی(ره) از طریق مسیر خط متروی تهران ــ پرند به متروی پایتخت متصل شود.

    انتهای پیام/*

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو