فونیکسریمکسبهتام

کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای»

عصر خودرو- آخرین پنج شنبه سال ۹۴ را در حالی پشت‌سر می‌گذاریم که مسافرت‌های نوروزی از اواسط هفته جاری آغاز شده است و به این ترتیب برخی از مسافران نوروزی در حالی مسافرت با خودرو شخصی را بر دیگر وسایل نقلیه ترجیح می‌دهند که بنابر آمار موجود از تصادفات جاده‌ای در ایام نوروزی امسال، پنج هزار نفر جان خود را از دست دادند.

کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای»
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد ، بنابر آمار نیروی انتظامی در طرح نوروز 94 بیشترین دلیل تصادفات، واژگونی خودرو بوده؛ به‌طوری‌که از تعداد سه هزار و 224 فقره تصادفات فوتی و جرحی، هزار و 229 فقره تصادفات واژگونی بوده است.

    همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی در این آمار تاکید کرده که تخطی از سرعت مطمئنه بیشترین علل وقوع تصادفات واژگونی بوده است، اما در کنار خطای انسانی، پلیس راهنمایی و رانندگی بی‌توجهی مالکان خودرو نسبت به سلامت خودرویی که با آن قصد سفر دارند را از دیگر عوامل حوادث رانندگی می‌خواند .

    به همین دلیل است که کارشناسان فنی خودرو بر مواردی همچون بازدید لاستیک‌ها، بازدید سیستم خنک‌کننده موتور، تنظیم موتور، شیشه‌شور و برف‌پاک‌کن پیش از سفر تاکید دارند .پلیس راهنمایی و رانندگی همچنین معاینه فنی خودروهای فرسوده را ضرروی می‌داند؛ چراکه این خودروها تصادفات جاده‌ای زیادی را رقم زدند.

    در این بین هر چند کمپین نه به تصادفات جاده‌ای حدود یک ماهی است شکل گرفته، اما ظاهرا برای جلوگیری از تصادفات، باید در کنار خطای انسانی و راه‌ها به کیفیت خودروها نیز بیش از گذشته توجه شود؛ بنابراین امید می‌رود که با لغو تحریم‌ها و تمایل خودروسازان خارجی برای ورود به صنعت خودرو کشورمان به‌نوعی شاهد تردد خودروهایی با تکنولوژی روز دنیا و با کیفیت باشیم تا به این ترتیب تصادفات جاده‌ای از این منظر نیز کاهش یابد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو