فونیکسریمکسبهتام

تست گرم مترو "شهر آفتاب" با موفقیت انجام شد

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت مترو تهران از انجام موفقیت آمیز تست گرم مترو شهر آفتاب خبر داد.

تست گرم مترو "شهر آفتاب" با موفقیت انجام شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، هابیل درویش صبح امروز در مراسم تست گرم مترو شهرآفتاب با حضور درجمع خبرنگاران گفت: مترو شهر آفتاب که فرودگاه امام خمینی (ره) و شهر پرند را پوشش می‌دهد از نظر استراتژیک بسیار مهم است و تمام هم و غم ما به بهره‌برداری رساندن این خط است.

    وی با بیان اینکه ما معتقدیم مترو فرودگاه امام خمینی (ره) ویترین است گفت: بر همین اساس برای افتتاح فاز یک این مترو که تا شهر آفتاب است به صورت ضربتی و در سه شیفت کاری فعالیت کردیم تا حداقل تا قبل از آغاز سال 95 بتوانیم تست سرد و گرم این خط ویژه را به انجام برسانیم.

    مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه تست سرد این خط انجام شده است گفت: امروز شاهد انجام موفقیت آمیز تست گرم خط مترو شهر آفتاب بوده‌ایم.

    درویش با بیان اینکه فاز یک مترو فرودگاه امام خمینی (ره) که همان شهر آفتاب است با برپایی نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب به بهره‌برداری می‌رسد گفت: خوشبختانه امسال (94) سال پرتلاشی برای مجموعه مترو بوده است چرا که خط 3 به طور کامل مورد افتتاح قرار گرفت و در روزهای پایانی سال نیز شاهد بهره‌برداری از خط ویژه فرودگاه مهرآباد بودیم و انجام تست نهایی مترو شهر آفتاب نیز به عنوان آخرین کار سال 94 به ثبت رسید.

    مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه با انجام موفقیت‌آمیز تست گرم مترو فاز یک این خط تقریبا به بهره‌برداری می‌رسد و مسافرگیری آن همزمان با افتتاح نمایشگاه شهرآفتاب خواهد بود گفت: این خط تا شهر پرند ادامه خواهد داشت اما شهرداری تهران تنها تا رسیدن این خط مترو به شهر آفتاب وظیفه دارد و دولت برای تجهیز مترو این خط تا فرودگاه امام (ره) و پس از آن شهر پرند عهده‌دار مسئولیت است.

    درویش با بیان اینکه چند روز پیش با حضور معاون اول رئیس جمهور خط ویژه فرودگاه مهرآباد و صدمین ایستگاه مترو پایتخت به بهره‌برداری رسید گفت: حضور معاون اول رئیس جمهور در این مراسم نشان دهنده اهمیت پروژه است و وی قول‌های خوبی دادند که امیدواریم به آن عمل شود.

    وی با بیان اینکه جهانگیری قول مساعد داده است که دولت می‌تواند کمک خوبی به مترو در حوزه فاینانس، کمک نقدی و تجهیز واگن داشته باشد گفت: امیدواریم این قول مساعد معاون اول رئیس جمهوردر اوایل سال 95 محقق شود چرا که تنها با افزایش تعداد واگن و با تکیه بر ظرفیت موجود می‌توانیم ارائه خدمات خود را به دو برابر افزایش دهیم.

    وی با بیان اینکه با تحقق وعده‌های دولت قول شهردار تهران مبنی بر اینکه تا پایان سال 96 پرونده مترو و خطوط اصلی آن بسته می‌شود گفت: خط شش و هفت مترو باقی مانده است که امیدواریم در سال 95 خط 7و در سال 96 تمامی ایستگاه‌های خط 6 به بهره برداری برسد.

    مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از این دو خط مترو می‌توان در سال 96 شاهد باشیم که 9 میلیون مسافر از طریق مترو جابه جا می‌شوند.

    وی با بیان اینکه فاز اول مترو تهران پرند که تا شهر آفتاب است با همت شهرداری افتتاح شده است گفت: در صورتی که دولت بتواند نسبت به تامین اعتبار این خط اقدام کند کمتر از شش ماه کاری مترو تهران پرند افتتاح می‌شود.

    درویش با بیان اینکه ایستگاه مترو شهر آفتاب با زیربنای 20 هزار و 50 متر مربع به طول 250 متر و در دو طبقه به عنوان بزرگترین و با شکوه‌ترین ایستگاه مترو تهران به بهره برداری خواهد رسید گفت: در حال حاضر ایستگاه مترو شهر آفتاب در مرحله نازک‌کاری، نصب تجهیزات، پله برقی و آسانسور است.

    وی با بیان اینکه شهرداری تهران به منظور آسایش بازدید کنندگان از نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، بودجه فاز نخست این پروژه را تامین کرده است ادامه داد: این در حالی است که مطابق قانون، تامین بودجه کل پروژه 55 کیلومتری خط مترو تهران پرند با دولت است و در صورت تامین بودجه فاز دوم از شهر آفتاب تا فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به طول 25 کیلومتر و فاز نهایی از فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند که بخش اعظم آن ریل گذاری و زیرسازی شده است این پروژه در عرض شش ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو