فونیکسریمکسبهتام

نوروز در «مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی نیاوران»؛

از «رولز رویس» پهلوی تا جشنواره‌ی «تهران زیبا»

عصر خودرو- «با تعمیر "رولز رویس" پهلوی؛ این ماشین قدیمی و ارزشمند پس از ۳۰ سال در سلامت کامل، در موزه‌ی خودروی مجموعه‌ی نیاوران به نمایش درمی‌آید.»

از «رولز رویس» پهلوی تا جشنواره‌ی «تهران زیبا»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، رحمت‌اله رئوف، مدیر مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی نیاوران اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی و با فتح کاخ توسط نیروهای انقلابی، به دلیل موجود نبودن سوئیچ خودروها، در این خودرو به وسیله اهرم باز شده بود که این باعث آسیب دیدن قفل در سمت راننده شده بود. این خودرو در همین حالت در موزه‌ی خودروی نیاوران در معرض نمایش گردشگران قرار داشت که پس از 30 سال با تعمیر‌ آن، این ماشین ارزشمند در سلامت کامل بار دیگر به موزه برگردانده شد.

    به گفته‌ی وی «عزیزاله علی‌جماعت» یکی از تعمیرکاران خودروهای ماشین‌های درباری در گذشته بوده که با استفاده از حضور وی این ماشین قدیمی بار دیگر تعمیر شد.

    او تاکید کرد: این ماشین قدیمی مانند گذشته در موزه‌ی خودرو کاخ نیاوران برای بازدید گردشگران نوروزی قرار داده می‌شود.

    جشنواره‌های نوروزی نیاوران

    وی در ادامه همچنین از برگزاری جشنواره‌ی «تهران زیبا» با هدف پاسداشت سنت‌ها و میراث فرهنگی کشور در نوروز 95 خبر داد.

    رئوف جشنواره «تهران زیبا» را با موضوع صنایع دستی ایران در بافت بازار قدیم تهران تعریف کرد و افزود:‌ این جشنواره از دوم تا 12 فروردین در حیاط هنر کاخ به نمایش در می‌آید.

    وی رونمایی از تابلوی «نوروز» لیلی متین دفتری با موضوع نوروز در کاخ اختصاصی نیاوران و برگزاری نمایشگاه عکس با همکاری سازمان میراث فرهنگی در موزه‌ی جهان‌نما را از دیگر برنامه‌های نوروزی این مجموعه بیان کرد.

    به گفته‌ی وی نصب تابلوی نرخ ورودی در محل مناسب و در معرض دید بازدیدکنندگان، ساماندهی تابلوهای راهنمای مسیر در محوطه و ایجاد بوفه‌های موقت به منظور خدمات‌رسانی به بازدیدکنندگان در دو مکان مجزا تسهیلاتی هستند که برای گردشگران نوروزی تدارک دیده شده است.

    «صاحبقرانیه» نوروز امسال تعطیل است

    به گزارش ایسنا، مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی نیاوران به عنوان یکی از کاخ موزه‌های شمال شهر تهران و باقی مانده از دوره‌ی قاجار و پهلوی در میدان شهید باهنر (نیاوران) تهران قرار دارد.

    این مجموعه دارای 7 کاخ موزه برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی است. که برای ورود به کل این مجموعه هر گردشگر داخلی باید 2500 تومان و هر گردشگر خارجی باید 15 هزار تومان پرداخت کند.

    هزینه‌ی ورودی «موزه‌ی جهان‌نما» و «کاخ اختصاصی نیاوران» در این مجموعه 2500 تومان برای گردشگران داخلی و 15 هزار تومان برای گردشگران خارجی؛ هزینه‌ی ورودی برای «کوشک احمدشاهی»، «موزه کتابخانه سلطنتی» و «موزه خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران» برای گردشگران داخلی 20 هزار تومان و برای گردشگران خارجی 8 هزار تومان است.

    صاحبقرانیه تعطیل است

    همچنین در نوروز امسال دو بنای «کاخ صاحبقرانیه» و «حوضخانه» تعطیل است و امکان بازدید از آن‌ها وجود ندارد.

    به گزارش ایسنا، خودرو «رولز رویس» تعمیر شده از نوع فانتوم پنج است که دربار پهلوی جهت استفاده در مراسم تشریفاتی به کشور انگلستان سفارش داده بود و از این مدل تنها 516 دستگاه به سفارش افراد ثروتمند جهان تا سال 1986 تولید شده است. خودرو مدل کروک و دارای 8 سیلندر می باشد. حجم موتور 6230 سی سی بوده و یک جعبه دنده 3 سرعته دارد. ترمزها در جلو و عقب کاسه ای، فاصله دو محور 3683 میلیمتر و وزن خودرو 2540 کیلوگرم است.

    براساس این گزارش؛ در بخشنامه‌ی صادر شده از سوی اداره کل موزه‌های کشور مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی نیاوران امروز 29 اسفند به فعالیت خود ادامه می‌دهد و از روز یکشنبه اول فروردین ماه سال 1395 از ساعت 12 آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان خواهد بود.

    همچنین این مجموعه از روز دوم فروردین هر روز از ساعت 9 تا 19 فعال بوده و فروش بلیت تا ساعت 18 انجام می‌شود. این مجموعه به دلیل داشتن فضای سبز 13 فروردین تعطیل است. همچنین همه‌ی بازدیدهای نیم‌بها و رایگان در روزهای ذکر شده، لغو می‌شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو