فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سایپا در گفت و گو با «عصر خودرو»:

سهم شراکتمان با رنو مشخص نیست

عصر خودرو- جمالی در خصوص دور جدید همکاری های سایپا با شرکای خارجی گفت: این شرکت از سایر رقبا جا نخواهد ماند چرا که رنو ، کیا و سیتروئن شرکای قدیمی سایپا بوده و اکنون هم در حال همکاری مشترک با این شرکای خارجی هستیم.

سهم شراکتمان با رنو مشخص نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، مدیرعامل شرکت سایپا در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» افزود: گرچه ممکن است این همکاری‌ها بر مبنای مذاکرت جدید توسعه یافته یا محدود شود اما بحثی برای همکاری سایپا با پژوی فرانسه مطرح نخواهد بود.
    جمالی در ادامه گفت: سیاست سایپا آن است که با شرکای مختلفی برای همکاری مذاکره کند ، این کار اکنون در حال انجام است و علاوه بر رنو مذاکراتی را با کیا ، سیتروئن و نیسان داشته‌ایم.
    وی نیسان را از شرکای سایپا و طرف تجاری قدیمی این شرکت دانست و از مذاکرات جدید این شرکت با سایپا خبر داد و افزود: اما منعی برای مذاکره هر یک از این شرکای قدیمی با سایر شرکت‌های خودروسازی داخلی وجود ندارد گرچه سایپا نیز مختار است تا هر جا که احساس می کند ممکن است در اثر این مذاکرات منافع این شرکت به خطر افتد در مورد نحوه مذاکرات ، ادامه یا قطع همکاری تصمیم‌گیری کند.
    جمالی در ادامه افزود: در حال مذاکره با شرکای خارجی هستیم و مذاکرات نیز روند خوبی دارد اما با شرکای خارجی تفاهم کرده‌ایم تا زمانی که این مذاکرات نهایی نشود، در مورد کم و کیف مذاکرات و قراردادها صحبت نکنیم چرا که ممکن است به روند این مذاکرات لطمه بزند.
    جمالی در خصوص علت طولانی شدن مذاکرات سایپا و رنو گفت:  می خواهیم کار دقیقی انجام داده و از شتابزدگی در انعقاد قرارداد جدید پرهیز کنیم.  با این وجود  شرایط قرارداد و نحوه تشکیل شرکت سرمایه گذاری سایپا با رنو همانند قرارداد ایران خودرو و به شیوه 50-50  نخواهد بود و شاید سایپا یا رنو علاقه مند باشند که سهم هر یک از شرکاء در این شرکت مشترک کاهش یا افزایش دهند. در مورد میزان و نحوه سرمایه گذاری سایپا و رنو نیز از آنجا که در حال مذاکره و چانه زنی هستیم نمی توان موضوعی را اعلام کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو