فونیکسریمکسبهتام

بنزین(۱۴۲۶)

مصرف روزانه ۸۰ میلیون لیتری بنزین در نخستین هفته سال +جدول

عصر خودرو- در هفت روز نخست سال جدید در مجموع ۵۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین در سراسر ایران به مصرف رسید که این رقم از متوسط مصرف ۸۰ میلیون لیتری این فرآورده نفتی در هفته نخست فروردین ۹۵ حکایت دارد.

مصرف روزانه ۸۰ میلیون لیتری بنزین در نخستین هفته سال +جدول
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از تسنیم، پس از ثبت رکورد کم سابقه 104.6 میلیون لیتری مصرف بنزین کشور در روز بیست و نهم اسفند ماه سال 94، در نخستین روز فروردین مصرف بنزین به 81 میلیون و 600 هزار لیتر رسید.

    مصرف این فرآورده نفتی پرکاربرد در حمل و نقل جاده ای در دومین روز از سال جدید با کاهشی 4 میلیون لیتری به 77 میلیون و 200 هزار لیتر رسید. در روز سوم فروردین ماه مصرف بنزین به سیر نزولی خود ادامه داد و در این روز مصرف 73 میلیون و 700 هزار لیتری به ثبت رسید.

    چهارمین روز فروردین با افزایش مجدد مصرف بنزین همراه بود به طوری که در این روز مصرف این فرآورده نفتی به 77 میلیون و 100 هزار لیتر رسید. روز پنجم فروردین که مصادف با آغاز سفرهای نوروزی برخی از هموطنان بود و محورهای منتهی به مشهد مقدس و استانهای شمالی پرترافیک شد، با رشد 11 میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین در کشور مواجه شدیم و مصرف 87 میلیون و 700 هزار لیتری در این روز ثبت شد.

    ششمین روز نخستین ماه سال مصرف بنزین حدود 11 میلیون لیتر نسبت به روز قبل کاهش داشت و مصرف این فرآورده نفتی به 77 میلیون و 400 هزار لیتر رسید. در پایان نخستین هفته فروردین 95 مصرف روزانه بنزین بار دیگر سیر صعودی داشت به طوری که در این روز 85 میلیون و 700 هزار لیتر بنزین در باک خودروهای شخصی و عمومی به مصرف رسید.

    در جدول زیر میزان مصرف روزانه بنزین از آغاز تعطیلات نوروزی در پایان سال 94 تا پایان نخستین هفته سال جاری آورده شده است.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو