فونیکسریمکسبهتام

غیرقانونی بودن افزایش کرایه تاکسی ها در سال جدید

عصر خودرو- مصوبه افزایش کرایه تاکسی ها که باید از روز یکشنبه ۱۵ فروردین اجرایی می شد با اعتراض فرمانداری تهران به زمان دیگری موکول شد.

غیرقانونی بودن افزایش کرایه تاکسی ها در سال جدید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان، در روزهای پایانی سال 94، اعضای شورای اسلامی شهر تهران همانند سنوات گذشته، افزایش کرایه تاکسی و بلیت اتوبوس و مترو را به تصویب رسانده و برای تأیید به فرمانداری تهران ارسال کردند اما با مخالفت فرمانداری، مقرر شد این مصوبه بار دیگر مورد بررسی اعضا قرار گیرد.

    در نخستین جلسه اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سال 95 که روز یکشنبه، 15 فروردین خواهد بود، اعضا در نشستی غیر علنی اعتراض فرمانداری به میزان افزایش کرایه تاکسی و بلیت اتوبوس و مترو را مورد بررسی قرار می دهند.

    پیش از این غلامحسین آرام، معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران گفته بود که مصوبه 24 اسفند شورای شهر تهران در رابطه با افزایش کرایه ها مورد تأیید فرمانداری نیست و شورا باید بار دیگر مصوبه را مورد بررسی قرار دهد.

    مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این رابطه اعلام کرده که مصوبه افزایش کرایه تاکسی ها تا زمان بررسی مجدد در پارلمان پایتخت و تأیید نهایی فرمانداری، اجرایی نمی شود و هرگونه افزایش کرایه پیش از اعلام زمان مجدد غیر قانونی بوده و با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

    ابوالفضل قناعتی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری میزان گفت: تا زمانی که مصوبه افزایش کرایه ها به تأیید فرمانداری نرسد، مصوبه اجرایی نمی شود و اگر شهروندان شاهد تخلف های احتمالی تاکسیران های شهر بودند، می توانند این تخلف ها را به سامانه 1888 اطلاع دهند.

    وی افزود: اعتراض فرمانداری در نخستین جلسه شورای شهر تهران مورد بررسی قرار می گیرد اما اعتقاد داریم نباید میزان افزایش های قبلی که شورا آن را به تصویب رسانده تا حدود زیادی تغییر یابد.

    عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد: لایحه پیشنهادی شهرداری به شورای شهر تهران، افزایش 30 تا 40 درصدی کرایه ها بود اما پس از بحث و بررسی در کمیسیون های شورا، میزان پیشنهاد شهرداری تا حدود زیادی کاهش یافت.

    در مصوبه قبلی شورای شهر تهران، بلیت تک سفره مترو در سال 95، 700 تومان و 2 سفره هزار و 100 تومان در نظر گرفته شده بود. قیمت بلیت متروی کرج و حومه نیز 1200 تومان اعلام شده بود.

    نرخ بلیت اتوبوس در بخش عمومی و خصوصی نیز تا 10 کیلومتر 50 تومان و از 10 کیلومتر به بالا 100 تومان افزایش بها در نظر گرفته شده بود.

    همچنین براساس اعلام برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، قرار بود میزان کرایه تاکسی ها 15 درصد افزایش یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو