فونیکسریمکسبهتام

فقط تویوتا پریوس از تست عملکرد چراغ جلو سربلند بیرون آمد

عصر خودرو- شرکت بیمه ایمنی بزرگراهها در آمریکا در اولین گزارش خود در زمینه تست چراغ جلو خودروها اعلام کرد که چراغ جلو یک سوم خودروهای سایز متوسط در این کشور عملکرد ضعیفی دارند و تنها تویوتا پریوس V به دلیل داشتن گزینه چراغ قابل ارتقا در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

فقط تویوتا پریوس از تست عملکرد چراغ جلو سربلند بیرون آمد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از لفتلین نیوز، گروه بیمه ای مستقر در آرلینگتون ویرجینیا اعلام کرد: در شرایطی که این خودروها استانداردهای دولت آمریکا را پاس می کنند اما عملکرد بهتر چراغهای جلو خودروها می تواند آمار مرگ و میر در تصادفات جاده ای در آمریکا را کاهش و ایمنی را بالا ببرند.

    گروه بیمه ایمنی بزرگراهها در اولین رتبه بندی خود، چراغ جلو خودروهای سایز متوسط را تست کرد تا میزان روشنایی جاده توسط آنها و همچنین تابش آنها به سمت خودروهای روبرو را بررسی کند.

    از 31 خودروی متوسط تست شده، 11 خودرو نمره قابل قبول، 9 مورد نمره لب مرز و 10 خودرو نمره ضعیف گرفتند. در این میان تویوتا پریوس V پس از مجهز شدن به نور ال ای دی اختیاری که هنگام عبور خودروهای روبرو پرتوهای بالا را خاموش می کند، نمره خوب گرفت.

    خودروهایی که نمره قابل قبول دریافت کردند شامل آئودی A3، هوندا آکورد و نیسان ماکسیما هستند و خودروهای کیا اپتیما، شورولت مالیبو و فولکس پاسات نمره ضعیف گرفتند.

    براساس نتایج این تست نمره تست چراغ جلو بسیاری از خودروهای لوکس ضعیف بوده و بسیاری از خودروها تنها پس از نصب پکیج های اختیاری نمره های بالاتری میگیرند. برای مثال تویوتا پریوس V  در مدل پایه که لامپ های هالوژنی دارد، در این تست نمره ضعیفی می گیرد.

    در این گزارش آمده است: برخی از خودروها در تست چراغ جلو نمره کافی نمی گیرند زیرا در کارخانه درست تنظیم نمی شوند.

    متیو برومبلو مهندس شرکت بیمه ایمنی بزرگراهها گفت: بسیاری از مشکلات چراغهای جلو با تنظیم بهتر برطرف می شود.

    سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد در برنامه جدید ارزیابی خودروها برای خودروسازانی که عملکرد چراغ جلو خودروهای خود را بهبود ببخشند امتیازاتی در نظر می گیرد.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو