فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۲۵ درصدی تولید خودروهای دوگانه‌سوز در کشور

بی میلی بازار به خودروهای دوگانه‌سوز

عصر خودرو- آخرین آمار منتشر شده از میزان تولید خودرو بیانگر کاهش ۲۵ درصدی انواع خودرو سواری دوگانه‌سوز تا پایان بهمن ماه سال گذشته است به طوری که سهم این نوع خودروها از کل تولید خودروهای سواری کشور ۱۰ درصد بوده است.

بی میلی بازار به خودروهای دوگانه‌سوز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، تحلیل محتوای آمار تولید انواع خودروهای سواری بیانگر ان است که تا پایان بهمن ماه 90 درصد خودروهای سواری کشور بنزین‌سوز و 10 درصد آن دوگانه‌سوز بوده است.

    اگرچه دولت قبل تلاش زیادی کرد که گاز را به عنوان سلطان سوخت خودروهای کشور تبدیل کند اما با توجه به نبود زیرساخت‌های موجود و ایمن نبودن این خودروها، مشتریان زیادی به سراغ خودروهای دوگانه سوز نمی‌روند.

    در همین رابطه علیرضا پورحسنی، کارشناس بازار خودرو به اقتصادنیوز گفت: تقاضا برای خرید خودروهای دوگانه‌سوز به‌طور کلی در کشور کاهش یافته و افرادی سراغ این نوع خودروها می‌آیند که قرار است از آن به عنوان خودروکار استفاده کنند.

    به گفته این فعال بازار خودرو، افرادی که از خودرو خود به صورت شخصی استفاده می‌کنند تمایلی به خرید خودروهای دوگانه‌سوز ندارند چون از یک طرف این خودروها دارای مخازن گاز هستند که حجم قابل توجهی از صندوق عقب خودرو را اشغال می‌کنند و هم در تصادفات ناایمن‌اند به طوری که از آن به عنوان بمب های ساعتی متحرک یاد می‌شود.

    او افزود: از سویی دیگر احتمال انجار این نوع خودروها در زمان سوخت‌گیری بالاست و چون بسیاری از موتورها پایه گازسوز نیستند، آسیبی جدی به موتور دوگانه‌سوزها وارد می‌شود. همه این عوامل سبب شده تا مردم خود را قانع کنند تا چند باک بیشتر در سال بنزین مصرف کرده و به سراغ خودروهای دوگانه سوز نروند.

    سه میلیون خودرو دوگانه سوز در آستانه انفجار

    در همین رابطه نیز چندی پیش رییس انجمن جایگاهداران سی ان جی کشور، گفته بود که سه میلیون دستگاه از این نوع خودروها در معرض خطر انفجار قرار دارند.

    آن طور که اردشیر دادرس در نشستی خبری عنوان کرد، نزدیک به سه میلیون خودرو دوگانه گازسوز، موعد بازرسی ادواری شان رسیده است و اگر نسبت به تست آنها اقدام نشود، خطرساز خواهند بود.

    او با بیان اینکه بازرسی ادواری دوگانه سوزها به خط قرمز رسیده، گفت: تا کنون مورد انفجار در خودروهای دوگانه سوز داشته ایم و هرچه زمان بگذرد، ضریب خطر این خودروها نیز بالاتر می رود.

    دادرس افزود: برای انجام تست ادواری سه میلیون دستگاه خودرو دوگانه سوز، بین 60 تا 80 میلیارد تومان سرمایه لازم است که با توجه به خطرات احتمالی ناشی از فرسودگی مخازن سی ان جی، انتظار داریم دولت حمایت لازم برای انجام تست های مربوطه را انجام دهد.

    در همین مورد اما ناصری یکی از تولیدکنندگان مخازن سی ان جی نیز تاکید کرد که در صورت غفلت از تست ادواری دوگانه سوزها، باید منتظر انفجار این خودروها در خیابان های کشور باشیم.

    وی همچنین با اشاره به کاهش تولید خودروهای دوگانه سوز در کشور، گفت: فراوانی مخازن سی ان جی بی کیفیت و فرسوده، جان مردم را تهدید می کند.

    خاصه باف، یکی دیگر از تولیدکنندگان مخازن سی ان جی ، با اشاره به طلب بیش از 50 میلیارد تومانی شرکت های سازنده مخازن سی ان جی از خودروسازان، گفت: اگر مطالبات ما وصول نشده و اوضاع به همین روال ادامه یابد، مجبور به تعطیلی خطوط تولید خود خواهیم بود.

    وی افزود:در حال حاضر هزار نفر به صورت مستقیم و چهار هزار نفر به شکل غیرمستقیم در صنعت سی ان جی مشغول به کار هستند و سرمایه ای یک هزار میلیاردی پشت این صنعت خوابیده است و از همین رو انتظار می رود اقدامات و همکاری های لازم برای رفع مشکلات تولیدکنندگان سی ان جی، انجام شود.

    اما توسلی یکی دیگر از تولیدکنندگان مخازن سی ان جی کشور نیز با اشاره به واردات این مخازن، گفت: یکی از مشکلات ما، ورود مخازن بی کیفیت خارجی است، آن هم در حالی که ظرفیتی 800 هزار دستگاهی برای تولید این مخازن در کشور وجود دارد.

    به گفته وی، مخازنی که به دلیل کیفیت پایین توسط سازمان ملی استاندارد رد شده اند، پس از مدت ها که در گمرک مانده و فرسودگی پیدا کرده اند، توسط برخی افراد ویژه به خطوط تولید خودروسازان و همچنین خودروهای مردم راه یافته اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو