فونیکسریمکسبهتام

افزایش تعرفه واردات قطعات موتورسیکلت و تعدادی از خودروها

عصر خودرو- با اعلام تعرفه‌های صادرات و واردات برای سال ۱۳۹۵ با این‌که بسیاری از تعرفه‌های وارداتی با شرح حمایت از تولید داخل روند افزایشی داشتند، اما براساس تصمیم استاندارد‌سازی تعرفه‌ها، سقف تعرفه‌ها ۵۵ درصد تعریف شده است.

افزایش تعرفه واردات قطعات موتورسیکلت و تعدادی از خودروها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از خبرآنلاین، اقلام مختلف وارداتی با تغییرات تعرفه‌ای در سال 1395 روبرو شدند که اکثر این تغییرات روند افزایشی داشته‌اند و اندک محصولاتی مانند برخی ماشین‌آلات باغبانی و کشاورزی و جنگل‌کاری با کاهش تعرفه مواجه بودند همچون تعرفه واردات ماشین‌آلات جنگل‌کاری و کشاورزی که از 20 به 15 درصد کاهش یافته است.

    در این میان قطعات وسائل نقلیه مانند بلبرینگ، شیر تنظیم هوای ورودی و خروجی خودروها، رولینگ کروی و سوزنی و غیره شامل حمایت از تولید داخل و افزایش تعرفه از 10 تا سقف 15 درصدی شدند و کمربند ایمنی، کاسه دیسک و ترمز، جعبه دنده خودروهای سواری تا سقف 20 درصد افزایش تعرفه داشته‌اند.

    تعرفه واردات قطعات موتورسیکلت، خودروهای سواری وانت، مینی‌بوس و همین‌طور شاسی‌های کامیون، کامیونت و شاسی کشنده‌های جاده‌ای از 15 به 20 درصد افزایش داشته و تعرفه واردات بدنه این خودروها نیز تا سقف 10 درصد افزایش داشته است.

    گرچه بدنه و کابینت یخچال و برخی کالاهای غیرمشابه خانگی تغییری در تعرفه‌ها نداشتند اما تعرفه واردات لامپ‌های LED و انواع واگن‌های قطار نیز مشمول حمایت تولید ملی شدند و همگی تا 10 درصد تعرفه را دریافت کردند.

    محصولات معدنی و مواد اولیه عالی خام برای استفاده در صنایع نیز با افزایش پنج درصدی تعرفه واردات در صورت نبود مشابه داخلی و پنج تا 10 درصدی همراه شده‌اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو