فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتوبوسرانی بیرجند و حومه خبر داد:

افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌های اتوبوسرانی در بیرجند

عصر خودرو- مدیرعامل اتوبوسرانی بیرجند و حومه با اشاره به اینکه تعرفه‌های اتوبوس در بیرجند ۱۰ درصد و در حومه ۶ درصد افزایش پیدا می‌کند، گفت: نرخ بلیط اتوبوس در شهر به ۳۳۰ تومان و در حومه نیز به ۴۵۰ تومان افزایش پیدا می‌کند.

افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌های اتوبوسرانی در بیرجند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، یدالله غلامپور امروز اظهار داشت: در حال حاضر 110 اتوبوس فعال در سطح شهر و حومه بیرجند فعالیت می‌کنند.

    وی با بیان اینکه حدود 30 اتوبوس فرسوده در بیرجند با عمر بالای 10 سال داریم، گفت: برای نوسازی این اتوبوس‌ها نیاز به 50 میلیون تومان اعتبار است.

    مدیرعامل اتوبوسرانی بیرجند و حومه افزود: اتوبوس‌های بیرجند و حومه روزانه 75 هزار مسافر را جابه‌جا می‌کنند.

    غلامپور با اشاره به اینکه تعرفه‌های اتوبوس در بیرجند 10 درصد و در حومه 6 درصد افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: بر همین اساس از 20 فروردین سال جاری نرخ بلیط اتوبوس در شهر از 300 به 330 تومان و در حومه نیز از 420 به 450 تومان افزایش پیدا می‌کند.

    وی ادامه داد: نباید انتظار داشته باشیم با افزایش 10 درصدی بلیط کیفیت اتوبوس‌ها هم خوب شود اما در تلاش هستیم اتوبوس‌هایی که بخاری و کولر ندارند به این نوع سیستم‌ها مجهز شوند.

    مدیرعامل اتوبوسرانی بیرجند و حومه با بیان اینکه در سال جاری افزایش نرخ تورم و همچنین افزایش 14 درصدی دستمزد کارگری را داریم، خاطرنشان کرد: این 10 درصد افزایش هر چند نمی‌تواند هزینه‌های ناشی از افزایش دستمزد کارگری و نرخ تورم را به صورت کامل جبران ‌کند اما بخشی از آن را می‌تواند جبران کند.

    وی با بیان اینکه فعالیت 50 درصد از اتوبوس‌ها در روز تعطیل کاهش پیدا می‌کند، گفت: همچنین در روزهای تعطیل نرخ‌های بلیط 10 درصد افزایش پیدا می‌کند.

    غلامپور با بیان اینکه اتوبوس‌ها از دو طریق فیزیکی و سیستمی مورد بازرسی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: اتوبوس‌ها مجهز به سیستم Gps هستند و روزانه از طریق سیستم ADL کنترل می‌شوند و کارشناسان روزانه وضعیت اتوبوس‌ها را گزارش می‌کنند.

    وی با اشاره به بازرسی فیزیکی، یادآور شد: هر روز تیم‌هایی از بازرسی در سطح شهر وجود دارد تا تخلفات رانندگان مانند صحبت کردن با تلفن همراه و خوردن و آشامیدن را گزارش کنند.

    وی با اشاره به مسافردهی اتوبوس‌ها برای نماز جمعه،‌ افزود: هر هفته حدود پنج دستگاه اتوبوس از میدان طالقانی به سمت نماز جمعه رایگان سرویس‌دهی می‌کنند.

    مدیرعامل اتوبوسرانی بیرجند و حومه گفت: همچنین در مسیر برگشت از نماز جمعه نیز اتوبوس‌هایی که دولتی هستند رایگان سرویس‌دهی می‌کنند.

    غلامپور با بیان اینکه شهروندان از شارژ کارت بلیط خود قبل از استفاده از اتوبوس اطمینان پیدا کنند، عنوان کرد: تمام شهروندان باید از کارت بلیط برای اتوبوس‌ها استفاده کنند و اگر کارت ندارند می‌توانند به صورت نقدی کرایه را پرداخت کنند.

    وی ادامه داد: اگر راننده اتوبوسی به هر دلیلی رفتار نامناسبی با مسافر داشت شهروندان می‌توانند موضوع را به تیم‌های بازرسی اتوبوسرانی اطلاع دهند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو