فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل رنو-نیسان تسلا مدل ۳ را به رقابت طلبید

عصر خودرو- کارلوس گون مدیرعامل گروه خودروسازی رنو- نیسان می گوید از رقابتی که خودروی برقی تسلا مدل ۳ با خود به بازار خواهد آورد استقبال می کند حتی اگر این رقابت به طور مستقیم برابر خودروی الکتریکی نیسان لیف باشد.

مدیرعامل رنو-نیسان تسلا مدل ۳ را به رقابت طلبید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از لفتلین نیوز، اگرچه تسلا مدل 3 و نیسان لیف روی کاغذ دو خودروی کاملا متفاوت هستند اما به هر حال در یک میدان برای جلب مشتریان خودروهای برقی رقابت خواهند داشت.

    قیمت تسلا مدل 3 در حدود 35 هزار دلار اعلام شده در حالیکه نیسان لیف SV که با هر بار شارژ مسافت بیشتری را طی می کند 34 هزار و 200 دلار قیمت دارد.

    اگرچه لیف از حیث قیمت بر تسلا مدل 3 برتری دارد اما کارلوس گون میگوید علاقه موجود به مدل 3 در نهایت باعث افزایش فروش تمام خودروهای الکتریکی از جمله لیف خواهد شد.

    مدیرعامل رنو نیسان افزود: این حقیقت که بسیاری از مردم قصد دارند این خودرو را که در پایان 2017 روانه بازار میشود بخرند یک نشانه خوب است و در نهایت رقابت خوبی بین خودروهای الکتریکی شکل خواهد گرفت.

    تسلا ظرف چند روز از رونمایی مدل 3 بیش از 276 هزار سفارش برای خرید این خودرو دریافت کرده است.

    این در حالیست که نیسان لیف در حال حاضر با فروش 211 هزار دستگاه از زمان شروع عرضه در سال 2010 پر فروش ترین خودروی الکتریکی بوده است.

    اگر سفارشات ثبت شده برای تسلا مدل 3 اجرایی شود، این خودرو پرفروش ترین خودروی الکتریکی تسلا و بازار خواهد شد.

    تسلا روی هم رفته از سال 2012 تاکنون 107 هزار دستگاه سدان الکتریک مدل S و کراس اور برقی مدل X فروخته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم