فونیکسریمکسبهتام

شمارش معکوس افتتاح بزرگترین ایستگاه مترو خاورمیانه

عصر خودرو- شمارش معکوس افتتاح بزرگترین ایستگاه مترو خاورمیانه آغاز شد.

شمارش معکوس افتتاح بزرگترین ایستگاه مترو خاورمیانه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ایستگاه مترو شهرآفتاب که باهدف تردد به مجموعه نمایشگاههای بین المللی شهرآفتاب و در انتهای مسیر فاز نخست خط مترو تهران- پرند احداث شده، هم اکنون در مراحل نازک کاری و نصب تجهیزات و پله های برقی قرار دارد.

    مساحت این ایستگاه 25 هزار متر مربع و تقریباً 3 برابر ایستگاههای معمولی است و شرکت مترو تهران پیش از این با احداث ایستگاه مترو تجریش به ابعاد 15 هزار متر مربع، رکوردار ساخت بزرگترین ایستگاه مترو در خاورمیانه بود.

    این ایستگاه به منظور امکان مسافرگیری از دو طرف و به صورت جزیره ای ساخته شده است و در ساخت بزرگترین ایستگاه مترو خاورمیانه، 2 هزار و 800 تن آرماتوربندی، 34 هزار و 500 مترمربع قالب بندی، 23 هزار متر مکعب بتن ریزی و 70 هزار متر مکعب خاکبرداری به کار رفته است.

    معماری ایستگاه مترو شهرآفتاب، ایرانی- اسلامی و ملهم از بنای تاریخی چهلستون اصفهان و هماهنگ با معماری مجموعه نمایشگاههای بین المللی شهرآفتاب است که این ابرسازه زیرزمینی و باشکوه آواخر ماه جاری برای بهره برداری آماده خواهد شد.

    برپایه این گزارش، مسیر تونلی فاز نخست پروژه خط مترو تهران پرند به طول 5.5 کیلومتر به دو روش ترانشه باز و ترانشه بسته(روش اتریشی) حفاری و ساخته شده است و در این مسیر تونلی هم 500 هزار مترمکعب خاکبرداری، 137 هزار مترمربع قالب بندی، 9 هزار و 700 تن آرماتوربندی و 108 هزار مترمکعب بتن ریزی به کار رفته است و مسافران ناوگان مترو تهران می توانند در ایستگاههای تقاطعی خطوط مختلف با تغییر مسیر حرکت به خط یک و در نهایت ایستگاه مترو شهرآفتاب به نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب دسترسی داشته باشند.

    به گزارش روابط عمومی مترو، طبق مصوبه، صد در صد تامین اعتبارات خط مترو تهران پرند به طول 52 کیلومتر با دولت است اما شهرداری تهران به منظور تسهیل تردد مراجعین به نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب که قرار است نیمه اول اردیبهشت ماه جاری افتتاح شود، بخش مهم بودجه فاز نخست را عهده دار شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو