فونیکسریمکسبهتام

نظرشورای نگهبان را درباره لایحه بیمه اجباری شخص ثالث اعلام شد

عصر خودرو- شورای نگهبان نظرخود را درباره لایحه بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه اعلام کرد.

نظرشورای نگهبان را درباره لایحه بیمه اجباری شخص ثالث اعلام شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، لایحه بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه که با اصلاحاتی درجلسه مورخ بیست و چهارم اسفندماه 1394 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ 18 فروردین ماه 95 شورای‌نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
    براین اساس و با توجه به اصلاحات به عمل آمده توسط شورای نگهبان، ماده 16، از این جهت که مشخص نیست آیا در صورت عدم ترافع هم نیاز به اثبات موارد مذکور نزد مرجع قضائی دارد یا خیر، مبهم است؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
    همچنین ماده 59، از این جهت که مشخص نیست آیا شرکت‌های بیمه‌ای دولتی هم حق اعتراض به دیوان عدالت اداری را دارند یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
    به گزارش ایرنا شورای نگهبان همچنین طرح الحاق یک تبصره به ماده (505) قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب (در امور مدنی) را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.
    طرح الحاق یک تبصره به ماده (505) قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب (در امور مدنی) مصوب جلسه مورخ هجدهم اسفندماه 1394 مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ هجدهم فروردین ماه جاری شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
    این در حالی است که شورای نگهبان در جلسه روز گذشته خود لایحه اصلاح قانون نحوه جبران زحمات و خسارت کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرایم زیست محیطی را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.
    بر این اساس لایحه اصلاح قانون نحوه جبران زحمات و خسارت کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرایم زیست محیطی مصوب جلسه مورخ هفدهم اسفندماه یکهزار و سیصد و نود و چهار مجلس شورای اسلامی در جلسه روز گذشته(چهارشنبه)شورای‌نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو