فونیکسریمکسبهتام

لکسس پیشتاز بازار لوکس آمریکا

عصر خودرو- در این راستا و درحالی‌که هیچ یک از سه فروشنده بزرگ خودروهای لوکس در بازار خودروی آمریکا آمار فروش مناسبی را در ماه جاری ثبت نکرده اند، فروش لکسوس نیز با افتی ۲/۸ درصدی مواجه شد. این در حالی است که BMW افت فروش ۱۲ درصدی و مرسدس بنز نیز کاهشی معادل ۵/۹ درصد را تجربه کرد.

لکسس پیشتاز بازار لوکس آمریکا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از بلومبرگ، کوین تینان از تحلیلگران بلومبرگ طی مصاحبه‌ای در این رابطه اعلام کرد وقتی به وضعیت بازار خودروهای لوکس نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که وضعیت فروش وانت‌ها بسیار بهتر است و این به معنای ایجاد تغییری اساسی در سلیقه مشتریان است.با این همه و با توجه به کاهش فروش دیگر خودروسازان فعال در بازار خودروهای لوکس، فروش خودروهای SUV و کراس اوور برند لکسوس با افزایش 9/5 درصدی رقبای این برند لوکس در بازار خودروی آمریکا که با افت فروش 14 درصدی روبه رو هستند را از میدان به در کرده است.

    در همین ارتباط کوین تینان معتقد است به دلیل توسعه و پیشرفت قابل توجه شرکت‌های خودروسازی در حوزه طراحی و عرضه خودروهای SUV و کراس اوور کم‌مصرف به بازار، تمایل مصرف‌کنندگان به این سگمنت را افزایش داده است. همچنین نرخ سود پایین از جمله دیگر مشوق‌هایی است که مشتریان را به سوی خرید اقساطی خودروهای لوکس تشویق می‌کند.

    تینان در رابطه با افزایش تقاضا در سگمنت خودروهای SUV و کراس اوور می‌گوید: بهبود عملکرد فنی خودروهای این سگمنت به همراه مصرف پایین پیشرانه‌های استفاده شده در آنها سبب شده تا این روزها بیش از هر زمان دیگری تقاضا برای خرید خودروهای این کلاس افزایش یابد. تحلیلگر خبرگزاری بلومبرگ ادامه داد: نرخ پایین سود در فروش اقساطی خودروهای لوکس سبب شده تا تعداد بیشتری از مشتریان توان خرید خودروهای گران‌تر را داشته باشند.

    صدرنشینی لکسوس در بازار خودروهای لوکس در ایالات متحده در حالی صورت می‌پذیرد که در سه ماهه نخست امسال این شرکت دایملر مرسدس بود که بالاترین میزان فروش را به خود اختصاص داده و شرکت‌های لکسوس و BMW در رتبه‌های دوم و سوم قرار داشتند. در این میان رتبه سوم BMW بیش از هر چیز دیگری توجه کارشناسان را به خود جلب کرد، چرا که این رتبه در شرایطی به دست آمده که BMW در سال گذشته رتبه نخست بازار خودروهای لوکس در آمریکا را به خود اختصاص داده بود.

    برخی دیگر از برندهای لوکس نیز فروش خوبی در ماه مارس داشتند. برند اینفینیتی که زیرمجموعه شرکت خودروسازی نیسان محسوب می‌شود اعلام کرد که فروش محصولات این شرکت رشدی معادل 10 درصد را تجربه کرده و این آمار برای برند آئودی 5/7 درصد بوده است. در همین رابطه رندی پارکر مدیر بخش آمریکای شرکت اینفینیتی می‌گوید: زمانی‌که مشتریان از محصولات ما استقبال می‌کنند، این موضوع سبب می‌شود تا فضا برای عرضه بیشتر خودروهای لوکس به بازار باز شده و شرکت‌های خودروسازی از شرایط فعلی برای افزایش فروش خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

    از دیگر سو اسکات کیوگ مدیر بخش آمریکای شرکت آئودی در گفت‌وگوی خود با رسانه‌ها از دو برابر شدن تعداد افرادی که قصد دارند از برندهای معتبر و لوکس خرید کنند خبر داد. به گفته آقای کیوگ این موضوع سبب بهبود شرایط آئودی شده و فروش آن را افزایش داده است. لازم به ذکر است که افزایش فروش آئودی در حالی صورت می‌پذیرد که فولکس واگن به‌عنوان مالک آئودی از شرایط خوبی برخوردار نیست. در همین رابطه مدیر بخش آمریکای شرکت آئودی معتقد است: زمانی‌که شرایط برای یک برند معتبر بحرانی و سخت می‌شود، این برند به دلیل تجربه و امکانات خود می‌تواند به سلامت از بحران ایجاد شده عبور کند.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو