فونیکسریمکسبهتام

بلاتکلیفی کارت‌های سوخت همچنان ادامه دارد

کسی از کارت سوخت خودش استفاده نمی‌کند

عصر خودرو- با سامانه سوخت بنزین چه خواهند کرد؟ این پرسشی است که از ماه‌های ابتدایی سال گذشته با واریز نشدن اولین سهمیه مطرح شد و حالا پا به سال ۱۳۹۵ نیز گذاشته است، برخی مخالف حذف اند و برخی موافق، اما اتحادیه جایگاهداران مدت‌ها است که از عدم تصمیم‌گیری در این مورد شکایت دارد.

کسی از کارت سوخت خودش استفاده نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، در میانه تعطیلات تابستانی سال کگذشته اختلال در سامانه سوخت‌رسانی، کار را در برخی جایگاه‌ها مختل کرده بود در همان روزها رییس اتحادیه جایگاهداران فرصت را آماده می‌دانست تا سامانه‌ای را که با گذشت 10 سال قدیمی شده حذف کنند، او می‌گوید امسال کسی از کارت سوخت خود استفاده نکرده و برای تعطیلات نیز مشکلی به وجود نیامده است.

    بیژن حاج‌محمدرضا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، می گوید که در ایام تعطیلات نوروز به دلیل استفاده‌ اکثریت از کارت‌سوخت جایگاه‌داران مشکلی در مورد سامانه سوخت‌رسانی به وجود نیامد.

    او در پاسخ به این سوال که آیا هنوز در سال جدید برای روشن کردن تکلیف سامانه هوشمند تصمیمی گرفته نشده است، اظهار کرد: هنوز تکلیف ما را در مورد حذف سامانه سوخت بنزین روشن نکرده‌اند و کارت‌های سوخت مثل آفتی شده است که برای هیچ کاری به درد نمی‌خورد.

    وی ادامه داد: هنوز شرایط مثل سال گذشته است و همه مردم نیز از کارت‌های سوخت جایگاه‌داران که کنار نازل‌ها گذاشته شده استفاده می‌کنند و بنابراین نمی‌توان از این کارت‌ها اطلاعات خاصی را استخراج کرد.

    رییس اتحادیه جایگاهداران تصریح کرد: وزارت نفت نه در سال گذشته و نه امسال هیچ مکاتبه یا نشستی با ما در این مورد نداشته است. نمایندگان هم اطلاع چندانی از مشکلات جایگاه‌داران با کارت‌های سوخت ندارند.

    حاج‌محمدرضا در پاسخ به این سوال که آیا سامانه سوخت‌رسانی در اوج مصرف سوخت مشکلی ایجاد کرده است، تصریح کرد: خوشبختانه ما در طول عید هیچ مشکلی نداشتیم، چرا که اصلا از سامانه استفاده‌ای نمی‌شد و همه مردم اکثریت از کارت سوخت جایگاه‌دار استفاده می‌کردند.

    حاج محمدرضا افزود: ما نه در مورد کمیت و نه کیفیت عرضه بنزین در طول عید با مشکل مواجه نبوده‌ایم.

    به گزارش ایسنا، اگرچه به یک سالگی حذف سهمیه بندی سوخت نزدیک می‌شویم اما این مدت برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه با این سامانه چه می توان کرد کافی نبوده است.

    بیژن زنگنه در سال جدید با حضور در کمیسیون انرژی بار دیگر گفته است که با حذف کارت سوخت و اینکه دیگر ادامه استفاده از آن ضرورتی ندارد موافق است اما حذف سامانه سوخت مخالفانی از جنس خود مجلسی‌ها نیز دارد و البته به نظر می‌رسد هنوز هیچ تصمیم قطعی در این رابطه گرفته نشده است.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط