فونیکسریمکسبهتام

گیلان؛ کلانشهری با خیابان‌های بسیار

عصر خودرو- نزدیکی شهرها به یکدیگر و وجود منازل مسکونی و مغازه‌ها در کنار محورهای مواصلاتی جایی برای جاده‌ها باقی نگذاشته، بلکه مجموعه‌ای از خیابان‌ها در کلانشهر گیلان توزیع شده است.

گیلان؛ کلانشهری با خیابان‌های بسیار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، گیلان با 14 هزار و 700 کیلومتر مربع در مجموع 11 هزار کیلومتر راه دارد و 8 هزار و 900 کیلومتر آن راه‌های روستایی است.

    در هر کیلومتر مربع 740 متر راه در گیلان وجود دارد که معادل پنج برابر متوسط کشوری بوده و این امر نیازمند توجه ویژه به شاخص‌ها در مرمت و نگه‌داری جاده‌های استان است.

    نگه‌داری راه‌ها سختی‌هایی در بر دارد و در 24 اسفند ماه سال 94 دو نفر از راهداران گیلان هنگام ترمیم علائم کنار جاده‌ها به دلیل انحراف یک دستگاه خودرو جان خود را از دست دادند.

    *اجرای طرح نوروزی تبلور فعالیت‌های راهداری

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اتمام اجرای طرح نوروزی در 15 فروردین ماه جاری اظهار کرد: سالانه اجرای طرح نوروزی از 25 اسفند ماه آغاز می‌شود و تا 15 فروردین ماه سال بعد ادامه دارد و فعالیت‌هایی که راه و شهرسازی در طول سال انجام می‌دهد در قالب ستاد تسهیلات نوروزی تبلور پیدا می‌کند.

    شعبان‌علی خاوری به اقدام‌های اداره کل راه و شهرسازی گیلان در سال 94 اشاره کرد و افزود: سال گذشته برای تسهیل عبور و مرور و ایجاد بستری برای ورود مهمانان به استان 253 کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های گیلان انجام شده است.

    وی با بیان اینکه فعالیت‌های بسیاری در بخش ایمنی، روشنایی، خط‌کشی و علائم راه‌ها برای تردد مناسب مسافران در راه‌های گیلان انجام شده است، تصریح کرد: از 25 اسفندماه سال 94 تا 15 فروردین ماه جاری یک‌میلیون و 50 هزار وسیله نقلیه وارد استان شده است و پس از استان‌های البرز، تهران، مازندران و قزوین پنجمین استان پر تردد کشور محسوب می‌شویم.

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از شش مرحله برف‌روبی از 25 اسفند ماه سال 94 تا 15 فروردین ماه جاری در جاده‌های استان خبر داد و بیان کرد: روزهای 27 و 28 اسفند ماه سال 94 و دوم و سوم فروردین ماه جاری در مجموع 700 هزار متر مکعب عملیات برف‌روبی در جاده‌ها انجام شده تا مردم بتوانند از مواهب طبیعی گیلان استفاده کنند.

    *کاهش دهم‌درصدی ورودی مسافران به گیلان در نوروز امسال

    خاوری نسبت ورودی مسافران در نوروز امسال در مقایسه با نوروزی سال گذشته را با دهم‌درصدی کاهش عنوان کرد و گفت: نوروز امسال مانند سال گذشته سیاست وزارت راه و شهرسازی برطرف کردن گره‌های ترافیکی در جاده‌ها بود.

    وی با اشاره به شناسایی گره‌های ترافیکی و برطرف کردن آن در نوروز امسال، خاطرنشان کرد: سال 93 بخشی از گره ترافیکی «منجیل ـ رودبار» در آزادراه رشت ـ قزوین برطرف شد و امسال تلاش کردیم با حفر تونل تردد در این مسیر تسهیل شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به افتتاح 3 هزار و 600 متر از باقی‌مانده آزادراه رشت ـ قزوین در 29 اسفند ماه سال 94 اشاره کرد و یادآور شد: نوروز امسال مشکلی در مسیر مذکور نداشتیم و امیدواریم هشت کیلومتر باقی‌‌مانده آزادراه رشت ـ قزوین به عنوان محور ملی آغاز شود.

    خاوری با بیان اینکه مرحله نخست منابع اعتباری دولتی برای باقی‌مانده آزادراه رشت ـ قزوین تا هفته دولت امسال اختصاص پیدا می‌کند، اظهار کرد: امسال تمام مسیر مذکور زیر بار ترافیک می‌رود.

    وی اجرای هشت کیلومتر باقی‌مانده آزادراه رشت ـ قزوین را به طور مشارکتی عنوان کرد و افزود: مسیر مذکور از منابع عمرانی کمتری برخوردار است ضمن اینکه کارگره مشترک باقی‌مانده آزادراه رشت ـ قزوین تشکیل شده و فرآیند اداری آن در ماه‌های آینده انجام می‌شود.

    *کمربندی لنگرود گره ترافیکی شرق گیلان را باز کرد

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به افتتاح فاز نخست کمربندی لنگرود در اسفند ماه سال 94، بیان کرد: یک مسیر کمربندی مذکور به طور کامل زیر بار ترافیک رفته و تا قبل از شهر شلمان امتداد پیدا کرده است.

    خاوری به زیر بار ترافیک رفتن هشت کیلومتر از کمربندی بندر انزلی در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: عبور موقت در مسیر خطبه‌سرا از جمله اقدام‌های راه و شهرسازی گیلان برای برطرف کردن گره‌های ترافیکی در ایام نوروز بود.

    وی با بیان اینکه محور خطبه‌سرا در بزرگراه تالش ـ آستارا واقع شده است، تصریح کرد: محور خطبه‌سرا به دلیل اینکه کنارگذر ندارد، از داخل بافت شهری عبور می‌کند و به طور موقت یک کنارگذر با آب‌نما برای این مسیر ایجاد شده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، زیر بار ترافیک رفتن پل «ولایت2» در بندر انزلی را از دیگر اقدام‌ها در نوروز امسال دانست و خاطرنشان کرد: اسفند ماه سال 94 پل مذکور افتتاح شده و در کاهش مشکلات ترافیکی بندر انزلی بسیار تاثیرگذار است.

    خاوری به افتتاح 18 کیلومتر از محور بسیار زیبای «سراوان ـ سیاهکل» در سال 94 اشاره کرد و یادآور شد: ایام نوروز محورهای مذکور عملکرد خوبی داشتند و بخشی از مشکلات و گره‌های ترافیکی را توانستیم برطرف کنیم.

    وی با اشاره به اینکه محور پره‌سر در محور رضوانشهر به طرف تالش باقی‌مانده است، اظهار کرد: امسال محور مذکور زیر بار ترافیک می‌رود ضمن اینکه کنارگذر تالش باقی‌مانده و اقدامی برای این محور انجام نشده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، رویکرد این سازمان را لحاظ کردن شرایط اقتصادی شهرهای میانی و کوچک در مسیر راه‌ها عنوان کرد و افزود: ایجاد کمربندی برای شهرها با اولویت ارتقای اقتصادی این مناطق در برنامه‌ها لحاظ می‌شود.

    *بهسازی 528 کیلومتر راه‌های روستایی گیلان در سال 94

    خاوری با بیان اینکه فعالیت‌های اداره کل راه و شهرسازی گیلان در سال 94 روبه جلو انجام شده است، تصریح کرد: سال گذشته 528 کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت در راه‌های روستایی استان انجام شده است.

    وی، بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی گیلان در سال 94 را معادل 2.1 درصد بیشتر از سال 93 خواند و بیان کرد: سال گذشته 253 کیلومتر از راه‌های شریانی، اصلی و فرعی استان روکش آسفالت شده و پنج درصد بیشتر از سال گذشته است.

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به احداث پل ویژه راه‌های روستایی در سال 94 اشاره کرد و گفت: سال گذشته احداث پل‌های عابر و ساختمان‌های دولتی از جمله فعالیت‌های اداره کل مذکور در استان است.

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از احداث سه پروژه مهم جاده‌سازی به طول 70 کیلومتر در سال 95 خبر داد و تصریح کرد: امسال احداث محورهای «سراوان ـ شفت»، «انزلی ـ رضوانشهر و «سیاهکل ـ بازکیاگوراب» با تامین مالی از طرف بخش خصوصی عملیاتی می‌شود.

    خاوری، اجرای پروژه‌های مذکور را در راستای تبدیل راه اصلی به بزرگراه ذکر کرد و گفت: ارتقای جاده‌های گیلان از اهداف اجرای پروژه‌های مذکور در گیلان است.

    وی با اشاره به اینکه راه‌ها با مشخصات ویژه‌ای در سال‌های گذشته طراحی شدند، اظهار کرد: امسال اصلاح نقاط پر حادثه و پر تصادف از جمله برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی گیلان است.

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، ارتقای فرهنگ رانندگی و توجه به علائم راهنمایی و رانندگی در کاهش تلفات جاده‌ای را بسیار تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی به منظور ارتقای فرهنگ ترافیکی با همکاری دستگاه‌های مربوطه در استان انجام شده است.

    خاوری به نصب سرعت‌کاه‌ها در نقاط مختلف گیلان اشاره کرد و یادآور شد: نصب سرعت‌کاه‌ها ابتدا باید در شورای ترافیک شهرستانی مصوب شده و پس از آن به تصویب شورای ترافیک استان برسد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو