فونیکسریمکسبهتام

افزایش تردد در راه‌های استان بوشهر

بررسی تصادفات نوروزی در بوشهر

عصر خودرو- آمار ۴۸ دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان بوشهر بیانگر افزایش ۱۰ درصدی ترددها طی تعطیلات نوروزی است و در کنار این ترددها شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای نیز هستیم.

بررسی تصادفات نوروزی در بوشهر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیار زیادی برای توسعه بزرگراه‌ها در استان بوشهر صورت گرفته است و هشت محور بزرگراهی نیز در محورهای مختلف استان در دست اجرا است که این استان را جزو سه استان برتر از نظر داشتن بزرگراه قرار می‌دهد و این بزرگراه‌ها زمینه‌ساز کاهش تصادفات و کاهش تلفات تصادفات خواهند بود.

    استان بوشهر همواره در ایام نوروز یکی از استان‌های هدف گردشگری بوده است و افراد زیادی از استان‌های مختلف خود را به بوشهر می‌رسانند تا چند روزی را در این استان سپری کنند.

    افزایش 12 درصدی اقامت نوروزی در استان بوشهر

    امسال شاهد افزایش حضور مسافران و گردشگران نوروزی در استان بوشهر بودیم؛ به‌گفته معاون گردشگری استان بوشهر از 27 اسفندماه 94 تا 15 فرودین‌ماه امسال بیش از هفت میلیون و 400 هزار نفر شب اقامت در استان بوشهر داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای افزایش 12 درصدی بوده است.

    ناصر امیرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، میزان افزایش ورودی و خروجی گردشگران در استان بوشهر را بیش از این‌ها دانست و از رشد 35 درصدی ورود گردشگران به استان بوشهر خبرداد.

    افزایش 10 درصدی ترددها در استان بوشهر

    به منظور کنترل بیشتر بر راه‌ها و بررسی وضعیت ترافیکی در استان بوشهر، 48 دستگاه تردد شمار در محورهای استان بوشهر نصب شد که این ترددشمارها از افزایش 10 درصدی ترددها در استان بوشهر نسبت به سال قبل خبر می‌دهند.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر، از ثبت هفت میلیون و 615 هزار تردد خودرو در جاده‌های استان بوشهر و افزایش 10 درصدی ترددها در بازه زمانی 25 اسفند تا 15 فروردین خبر داد.

    ​​

    سید حمیدرضا علم با اشاره به ورود 692 هزار و 511 دستگاه خودرو از استان‌های همسایه به بوشهر، این میزان حضور را بیانگر افزایش پنج درصدی سفر همسایگان نسبت به نوروز گذشته دانست.

    وی همچنین به خروج 674 هزار و 214  خودرو از استان بوشهر طی این مدت اشاره کرد و این میزان خروج را بیانگر افزایش 14 درصدی خروج از استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل دانست.

    به گفته مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر، محور کنارتخته به دالکی و دیلم به خوزستان بیشترین میزان تردد خودروها را در ایام نوروز داشتند و در محورهای داخلی استان نیز بیشترین تردد مربوط به محور کنگان - عسلویه بود.

    کاهش تصادفات در جاده‌های استان بوشهر

    مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز با اشاره به کاهش تصادفات در جاده‌های استان اظهار داشت: نوروز امسال 315 راهدار در قالب 36 اکیپ راهداری شامل 145 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک و 13 راهدار خانه ثابت و موقت در راه‌های مواصلاتی استان فعالیت کردند.

    فرزاد رستمی با بیان اینکه همت و همکاری راهداران استان بوشهر باعث کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای را سبب شد، افزود: هم اکنون بیشتر جاده‌های این استان نسبت به گذشته از نظر مشخصات فنی به راه‌های اصلی و بزرگراه ارتقا یافته و این امر موجب بالا رفتن ضریب ایمنی در جاده‌های استان شده است.

    وی تاکید کرد: بوشهر یکی از استان‌هایی است که در کاهش تصادفات موفق عمل کرد و از جمله دلایل این کاهش آمادگی کامل راهداران در جاده‌ها و گردنه‌ها، اطلاع‌رسانی و نصب علایم اخطاری و انتظامی، حذف نقاط پرحادثه در جاده‌های مواصلاتی، خط کشی و تامین روشنایی نقاط مه‌گیر جاده‌ها بوده است.

     

     

    فوت 51 نفر در حوادث نوروزی استان بوشهر

    رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر نیز به خبرنگار مهر گفت: از 26 اسفندماه تا 15 اسفندماه امسال طرح نوروزی اورژانس اجرا شد که در حوادث این مدت 51 نفر جان باختند.

    عبدالکریم دادجو با اشاره به اینکه طی ایام نوروز، 16 نفر در حوادث جاده‌ای استان بوشهر فوت شدند، افزود: سه هزار و 800 ماموریت توسط اورژانس استان بوشهر طی ایام نوروزی انجام شد که 678 ماموریت مربوط به تصادفات بوده است.

    واژگونی عامل اصلی تصادفات در استان بوشهر

    رئیس پلیس راه استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر در ارتباط با میزان تصادفات و وضعیت تلفات حوادث رانندگی در استان بوشهر اظهار داشت: هنوز به جمع‌بندی کامل در مورد این حوادث نرسیده‌ایم و نمی‌توانیم آمار دقیقی را ارائه کنیم.

    سرهنگ جابر پاپری با اشاره به اینکه واژگونی یکی از مهمترین عوامل حوادث جاده‌ای در استان بوشهر و دیگر نقاط کشور بوده است، خاطرنشان کرد: 60 تا 65 درصد حوادث رانندگی بر اثر واژگونی و انحراف خودروها به وقوع پیوست.

    وی با تاکید بر اینکه رانندگان باید در هنگام سفر استراحت کافی را داشته باشند، عدم توجه به این مهم را یکی از عوامل مهم تصادفات دانست.

     

    هرچند هنوز آمار دقیقی از میزان تصادفات و تلفات حوادث رانندگی ایام نورو در استان بوشهر در دست نداریم، ولی افزایش ترددها و کاهش نسبی تصادفات در ایام نوروز حاوی پیام‌های خوبی است که امیدواریم در سال‌های آینده شاهد بهبود وضعیت کنونی باشیم.

    رفع نقاط حادثه‌خیز، بهبود فرهنگ ترافیکی، توسعه بزرگراه‌ها، افزایش کنترل‌های هوشمند و غیرهوشمند، بهبود وضعیت راه‌ها و افزایش ایمنی خودروها از راهکارهای مناسب برای کاهش تصادفات در کنار افزایش سفرها است.

    بررسی مقایسه‌ای وضعیت تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان .....

    بازه زمانی

    25 اسفندماه 94 تا 14 فروردین‌ماه 95

    25 اسفندماه 93 تا 14 فروردین‌ماه 94

    تعداد تصادفات جاده‌ای

    اعلام نشده

    اعلام نشده

    تعداد کشته‌شدگان

    16

    اعلام نشده

    تعداد مجروحان

    اعلام نشده

    اعلام نشده

    محورهای پرحادثه

    گناوه- دیلم

    محور تنگ ارم دشتستان

     

    اعلام نشده

    دلیل عمده تصادفات

    واژگونی خودروها

    اعلام نشده

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو