فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر نفت:

جایگاه های سوخت تک سکو باعث کاهش آلودگی هوا می شود

عصر خودرو- معاون وزیر نفت: جایگاه های سوخت تک سکو باعث کاهش آلودگی هوا می شود

جایگاه های سوخت تک سکو باعث کاهش آلودگی هوا می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، عباس کاظمی عصر شنبه در مراسم افتتاح 17 جایگاه سوخت بنزین کوچک و تک سکو در اصفهان افزود: در جایگاه های سوخت تک نازل در اصفهان از سه ساز و کار جذب بخار بنزین استفاده شده است و پس از این نیز همه جایگاه ها موظف به اجرای آن هستند.
    وی با تاکید بر اینکه همه مسائل ایمنی در این جایگاه ها رعایت شده است، اظهار کرد: جای هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
    معاون وزیر نفت، اجرای فناوری جذب بخار بنزین را از مزیت های این نوع جایگاه ها خواند و گفت: ساز و کار خوبی از این نوع در قالب 'قرارداد بی.او.تی' اجرا شده است.
    قرارداد بی.او.تی(B.O.T) یا ساخت، بهره برداری و انتقال(واگذاری)، به قراردادهایی گفته می شود که در آن شرکت یا شرکت هایی در قبال امتیازاتی، اقدام به اجرای پروژه های سنگین(بلحاظ مالی) می کنند و مدت محدودی از پروژه اجرا شده منتفع می شوند و سپس پروژه یعنی مستحدثات را بطوریکه امکان فعالیت کامل را داشته باشد، بصورت بلاعوض به طرف دیگر که - اغلب دولت ها یا شرکت های وابسته به دولت هستند - انتقال می دهند.
    معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه طرح ایجاد جایگاه های کوچک ابتدا قرار بود در تهران اجرا شود، افزود: اما اصفهان در این زمینه پیشتاز شد بطوریکه در سال های گذشته نیز هر خلاقیت و مُدرن سازی در حوزه شهری سوخت، از اصفهان شروع شد.
    معاون وزیر نفت، کاهش تردد و ترافیک را از دیگر مزیت های جایگاه های سوخت تک سکو عنوان و اظهار کرد: چهار آلاینده از جمله گوگرد و بنزن در هوای کلانشهر اصفهان وجود دارد که با اقدام های خوب انجام شده، این آلاینده ها به یک هزارم کاهش یافته است.
    وی همچنین با اشاره به تولید بنزین یورو 4 و نفت گاز یورو 4 در پالایشگاه اصفهان گفت: اکنون کیفیت بنزینی که در شهر اصفهان تولید می شود با کیفیت بنزین در لندن و پاریس نیز یکسان است.
    وی اضافه کرد: بنزین یورو 4 در چند شهرستان بزرگ استان از جمله اصفهان، خمینی شهر و شاهین شهر توزیع و به شیراز و اهواز نیز صادر می شود.
    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز در این مراسم گفت: امروزه با مدیریت خلاقانه می توان معضلات شهرها را حل کرد.
    سیدناصر سجادی افزود: ایجاد جایگاه های سوخت تک سکو و کوچک نیز راه حل معضل سوخت در کلانشهرهاست که امروز در اصفهان اجرا شده است.
    وی با بیان اینکه از 20 سال گذشته می خواستیم این طرح را در تهران اجرا کنیم اما عملی نشد، افزود: درک صحیح مسئولان استان اصفهان نسبت به موضوع سوخت به مانند سایر تسهیلاتی که برای مردم در نظر گرفته می شود به اجراشدن این طرح کمک بسیاری کرد.
    سجادی با بیان اینکه دراین طرح قرارداد بُرد - بُرد بین شهرداری و بخش خصوصی منعقد شد، اظهار امیدواری کرد: این طرح بسرعت در تهران و سایر کلانشهرها نیز اجرا شود.
    17 جایگاه از 40 جایگاه عرضه سوخت تک سکویی تحت بِرند امروز در کلانشهر اصفهان به بهره برداری رسمی رسید.
    فعالیت این جایگاه ها بطور آزمایشی از نیمه دوم اسفند سال گذشته آغاز شده بود.
    جایگاه های عرضه سوخت با ابعاد کوچک بویژه در کلانشهرهایی مانند اصفهان با نگرش کاهش هزینه، ارتقای سلامت شهروندان و خدمات رسانی مطلوب و به موقع به شهروندان از طریق بخش خصوصی از سال گذشته در دستور کار شرکت ملی پخش فراورده های نفتی کشور قرار گرفت.
    به گفته مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان، ساخت ٢۰ جایگاه زنجیره ای کوچک با همکاری شهرداری، بخش خصوصی و نظارت شرکت ملی پخش در دستور کار قرار دارد که از این تعداد 17 جایگاه در قالب بِرند امروز فعالیت خود را آغاز کردند.
    حسین صادقیان افزود: بِرند سازی جایگاه های عرضه سوخت با سه هدف بهینه سازی مصرف و جلوگیری از ترددهای بی مورد، ارتقای سلامت مردم و رفع مشکل نبود تقاضا برای ساخت جایگاه بدلیل قیمت بالای زمین در اصفهان از مهر پارسال کلید خورد.
    مصرف روزانه بنزین استان اصفهان شش میلیون لیتر است که در روزهای پرتردد به ٩ میلیون لیتر نیز می رسد.
    در ایران سه هزار جایگاه عرضه سوخت بنزین و نفت و دو هزار و 300 جایگاه عرضه سوخت سی ان جی فعال است که از این تعداد 227 جایگاه سوخت بنزین، نفت و گاز و 150جایگاه سی ان جی در استان اصفهان قرار دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو