فونیکسریمکسبهتام

فارس خطرناک‌ترین استان

افزایش تلفات جاده‌ای در ۱۴ روز ابتدایی سال

عصر خودرو- طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی در ۱۴ روزه ابتدایی سال ۱۳۹۵ هرچند تعداد تصادفات فوتی در شبکه راه‌های برون شهری کاهش پیدا کرده، اما تعداد متوفیان سرصحنه تصادف افزایش داشته است.

افزایش تلفات جاده‌ای در ۱۴ روز ابتدایی سال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، وزارت راه و شهرسازی صبح امروز آمار ابتدایی منتشر شده از سفرهای نوروزی سال 1395 را اعلام کرده که براساس آن طی 14 روز نخست سال 1395 تعداد کسانی که در تصادفات فوت کرده‌اند حدود دو درصد افزایش یافته است. همچنین تعداد تصادفات جرحی نیز بیش از پنج درصد رشد نشان می‌دهد.

    البته این دو آمار در شرایطی شکل گرفته که تعداد تصادف‌های فوتی در مقایسه با زمان مشابه سال قبل حدود سه درصد کاهش یافته است.

    همچنین طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی در زمان طرح نوروزی حدفاصل 25 اسفند‌ماه سال 1394 تا 14 فروردین‌ماه سال 1395 تعداد تصادف‌های فوتی نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر از سه درصد و تعداد متوفیان سرصحنه حدود دو درصد کاهش یافته است.

    این در حالی است که مجموع تصادفات جرحی در این زمان افزایشی 5.8 درصدی را نشان می‌دهد.

    همچنین وزارت راه و شهرسازی آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان‌ها را به تفکیک اعلام کرده که براساس آن استان فارس به عنوان پرتصادف و پرتلفات‌ترین استان کشور در طول سفرهای نوروزی به شمار می‌آید.

    براین اساس در طول سفرهای فعلی در این استان 45 ثبت متوفی در صحنه صورت گرفته که نسبت به تعداد سال گذشته که 21 نفر بوده رشدی 114 درصدی را نشان می‌دهد.

    همچنین تعداد تصادفات این استان نیز از 16 عدد در سال قبل به 24 رسیده تا رشدی نزدیک به 50 درصد را به ثبت برساند.

    در کنار استان فارس وضعیت برخی از استان‌ها نیز به شکلی نگران‌کننده اعلام شده است. تعداد تصادفات و تعداد فوتی‌ها در استان آذربایجان غربی به نسبت سال گذشته به ترتیب 250 و 300 درصد رشد داشته است تا تعداد تلفات از دو نفر به هشت نفر در این استان افزایش پیدا کند.

    همچنین استان یزد نیز با افزایش 200 درصدی تصادفات و تلفات نسبت به سال گذشته وضعیت خطرناکی داشته است.

    پس از این دو استان، استان‌های کردستان با رشد 166 درصدی، خراسان شمالی با رشد 150 درصدی و دو استان کهکیلویه و بویراحمد و گلستان با رشد 100 درصدی در تعداد تصادفات آمار چندان مثبتی را از خود به ثبت نرسانده‌اند.

    در کنار آمارهای منفی وضعیت چند استان نیز بهبودی نسبت به گذشته را نشان می‌دهد. استان زنجان در قیاس با سال گذشته کاهشی 91 درصدی را در تعداد تلفات به ثبت رسانده و آمار کشته شدگان در این استان از 12 نفر به یک نفر کاهش پیدا کرده است. در استان اردبیل این آمار به 85 درصد رسیده است.

    همچنین استان تهران توانسته بخشی از آمارهای منفی خود را کاهش دهد به این ترتیب که تعداد تلفات جاده‌ای در این استان از هفت نفر به چهار نفر و تعداد تصادفات نیز به همین شکل کاهش یافته تا درصد منفی 42.86 برای پایتخت به ثبت برسد.

    در مجموع در سفرهای نوروزی امسال 197 تصادف به ثبت رسیده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل کاهشی 3.43 درصدی را نشان می‌دهد، اما درعین حال تعداد تلفات جاده‌ای از 269 به 273 رسیده که رشدی 1.49 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو