فونیکسریمکسبهتام

در معاملات روز شنبه

سایپا و ایران خودرو و پالایش نفت بندرعباس بیشترین تاثیر مثبت بر بورس را داشتند

عصر خودرو- روز گذشته معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه سایپا با ۷۱ واحد و ایران خودرو و پالایش نفت بندرعباس هر یک تا ۴۶ واحد افزایش، بیشتری تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

سایپا و ایران خودرو و پالایش نفت بندرعباس بیشترین تاثیر مثبت بر بورس را داشتند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از بولتن نیوز ، روز گذشته شاخص کل بورس با افت 99 واحدی همراه شد و این کاهش در حالی است که در سه ماه پایانی سال گذشته شاخص کل شاهد رشد 30 درصدی بود و 1500 میلیارد نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به بورس تزریق شد. در سال جدید به نظر می‌رسد تا تاثیر گذاری اثر گشایش‌های بین‌المللی در صورت‌های مالی شرکت‌ها، فضای اصلاحی سهام را شاهد باشیم.ش  بعد از اجرایی شدن برجام خبرهای دریافتی درخصوص صنایع مختلف مبنی بر همکاری‌های مشترک با کشور‌های خارجی و گشایش‌های اعتباری باعث شد تا برخی از صنایع بورسی با رشد‌های بسیار چشمگیری مواجه شوند.

    سایپا و ایران خودرو و پالایش نفت بندرعباس بیشترین تاثیر مثبت بر بورس را داشتند

    به‌عنوان مثال در صنعتی مانند خودرو طی سه ماه پایانی سال رشد حدود 218 درصد به ثبت رسید که بسیاری آن را تحت‌تاثیر خبرهای حضور شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان در کشور دانستند. حال به نظر می‌رسد سرعت این واکنش‌ها تا حد زیادی کاهش یافته است.

    روز گذشته معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه سایپا با 71 واحد و ایران خودرو و پالایش نفت بندرعباس هر یک تا 46 واحد افزایش، بیشتری تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 63 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 43 واحد و  مخابرات ایران با 41 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    ارزش کل معاملات روز گذشته بورس تهران به بیش از 292 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 18 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 96 هزار و 452 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات دیروز، نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه سامان، معادن منگنز ایران، تایدواتر خاورمیانه، سیمان آرتا اردبیل، حق تقدم خرید سهام پتروشیمی شازند، مخابرات ایران، بانک ملت، اوراق اجاره صدانا و صامیا از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های مارگارین و صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود متوقف شدند.

    روز گذشته علی رغم افت بورس، هر دلار آمریکا با رشد 5 تومانی 3485 تومان معامله شد و رشد قیمت اونس طلا هم افزایش قیمت سکه را به دنبال داشت. حمایت عوامل بنیادی از نرخ دلار چشم انداز رشد دلار را در میان معامله‌گران آتی ایجاد کرده و عامل حمایت از نرخ دلار بود.

    دیروز هر سکه طرح جدید با افزایش 6 هزار تومانی یک میلیون و 31 هزار تومان معامله شد. با انعکاس رشد قیمت اونس در بازار داخل شاهد افزایش قیمت سکه بودیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو