فونیکسریمکسبهتام

اقدامات اتوبوسرانی تهران در سال ۹۵ تشریح شد

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اقدامات و برنامه‌های این شرکت را در سال ۹۵ تشریح کرد.

اقدامات اتوبوسرانی تهران در سال ۹۵ تشریح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایلنا، پیمان سنندجی در جلسه امروز خود در خصوص برنامه‌های سال 95 شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: طی سال جدید و در قالب برنامه پنج‌ساله‌ای که شورای شهر تعریف کرده، نوسازی ناوگان اتوبوسی تهران را در دستور کار داریم و قرار است؛ بازسازی 500 دستگاه اتوبوس از طریق بخش خصوصی انجام شود.

    وی با اشاره به سیستم‌های هوشمند آی تی اف اظهار کرد: بخشی از هوشمندسازی ناوگان اتوبوسی انجام شده و قرار است؛ این پروژه را در سال جدید تکمیل کنیم، زیرا این فرآیند کمک بسیاری در استفاده همه شهروندان از سیستم اتوبوسرانی خواهد داشت که به عنوان مثال سیستم اعلام ایستگاه‌ها که در حال حاضر داخل اتوبوس‌ها راه‌اندازی شده، مانیتورینگ کردن اتوبوس‌ها، سهولت ارتباط با همکاران راننده اتوبوس، نظارت و کنترل بر اتوبوس‌ها، نظافت اتوبوس‌ها و ... از جمله مواردی است که با هوشمندسازی ناوگان اتوبوسی محقق می‌شود که این مسائل مورد درخواست مردم بوده و در برنامه پنج‌ساله نیز پیش‌بینی شده‌است.

    مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به اهمیت کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: در این راستا موضوع استفاده از فیلترهای دوده را داشتیم که نصب این اتوبوس‌ها برای اتوبوس‌های دارای استاندارد یورو 2 که تعدادشان بالغ بر هزار و 800 دستگاه اتوبوس بوده و معمولا بیش از 11 ماه قدمت دارند؛ ضروری است.

    وی با تاکید براینکه اتوبوس‌هایی که به تازگی خریداری شده و وارد سیستم اتوبوسرانی تهران شده‌اند، دارای استاندارد یورو 4 بوده و نیاز به نصب فیلتر دوده ندارند اظهار کرد: در حال حاضر از 6 هزا رو 300 دستگاه اتوبوس ما 50 درصد از سوخت CNG استفاده کرده و 50 درصد دیزلی هستند که از این تعداد نیز هزار و 300 دستگاه دارای استاندارد یورو 3 و یورو 4 هستند.

    سنندجی خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد 150 دستگاه اتوبوس را برای نصب دیزل تحویل پیمانکار دادیم و خوشبختانه کار از سال گذشته شروع شده است و مابقی اتوبوس‌ها را نیز در سال 95 در دستور کار خواهیم داشت.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح سه خط اتوبوسی در غرب تهران اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی خط شهید بهشتی ـ شهید مطهری که روز دوم فروردین ماه انجام شد؛  اقدام مهمی بود که موجب ایجاد نظم در این خیابان شد و مخاطب خوبی نیز پیدا کرد.

    سنندجی افزود: همچنین در سال جاری ادامه خط 10 بی‌آرتی را خواهیم داشت که از ایستگاه علوم تحقیقات شروع شده و به میدان آزادی می‌رود که امیدواریم بتوانیم این خط را به خیابان اسماعیل‌آباد واقع در منطقه 18 برسانیم که در حال حاضر نیز کار آسفالت آن انجام شده و ظرف سه هفته آینده این پایانه آماده بهره‌برداری خواهد بود.

    وی ادامه داد: در صورت راه‌اندازی این خط اتوبوس‌هایی که متعلق به شهرستان‌های اطراف تهران بوده و وارد شهر تهران می‌شوند به سیستم ما مرتبط می‌شود که موجب برقراری نظم در این مناطق خواهد شد.

    مدیر عامل شرکت واحد با بیان اینکه ادامه خط 5 اتوبوس را در دست برنامه‌ریزی داریم، گفت: قصد داریم این خط را به منطقه 22 شهر تهران برسانیم.

    سنندجی با یادآوری اینکه بخشی از خط اتوبوس برقی در سال گذشته راه‌اندازی شد، اظهار کرد: تکمیل این خطوط را در سال جاری انجام خواهیم داد و برای توسعه این خطوط نیز برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

    مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه از 5 خط فرامنطقه‌ای خطوط پیروزی به شهرک ولفجر و شهید بهشتی به شهید مطهری راه‌اندازی شد، ادامه داد: 3 خط دیگر نیز به لحاظ اجتماعی و ترافیکی مورد مطالعه قرار گرفته و راه‌اندازی خواهد شد. همچنین خط یک اتوبوس در دستور کار مطالعه قرار دارد و قصد داریم این خط را از میدان آزادی به پایانه وردآورد برسانیم.

    وی با بیان اینکه ما در شهر تهران نیاز به 11 هزار دستگاه اتوبوس داریم، اظهار کرد: به دلیل کمبود اتوبوس‌در شهر تهران سرفاصله‌ها زیاد است به‌گونه‌ای که براساس استاندارد جهانی سرفاصله 4 دقیقه است اما این مقدار در تهران به 11 دقیقه نیز می‌رسد.

    سنندجی همچنین درخصوص اقدامات انجام شده در راستای نوسازی ناوگان مینی‌بوسی شهر تهران گفت: تصمیم گرفتیم مینی‌بوس را تبدیل به سایر مدل‌های حمل و نقل کنیم و در این راستا از رانندگان مینی‌بوس خواستیم خودروهای خود را با تاکسی یا اتوبوس تعویض کرده و یا از رده خارج کنند که در سال گذشته نزدیک به 100 دستگاه مینی‌بوس را از رده خارج کردیم.

    وی اظهار امیدواری کرد که در سال 95 خبرهای خوبی درخصوص سیستم مینی‌بوسی شهر تهران شنیده شود.

    مدیرعامل شرکت واحد پایان قرارداد 10 ساله شرکت‌ها با شرکت واحد اتوبوسرانی در سال جاری را اتفاقی خوب خواند که می‌تواند آن را به عنوان فرصتی خوب برای پالایش شرکت‌ها و انعقاد قرارداد با آنها در شرایط جدید تلقی کرد.

    سنندجی ادامه داد: برای شرکت‌ها شرایط خوبی را براساس پیمایش اتوبوسی در نظر داریم و امیدواریم این شرکت‌ها در بخش اتوبوس سرمایه‌گذاری کرده و براساس نیاز مردم خدمت‌رسانی کند.

    مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی خاطر نشان کرد: در حوزه حمل و نقل آینده خوبی وجود دارد و با حمایت‌های شهرداری و شورای شهر سیستم مترو و اتوبوسرانی شهر در حال توسعه است که این امر موضوعی مهم است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو