فونیکسریمکسبهتام

قطعات چینی خودرو، اولین کالای وارداتی به کشور

عصر خودرو- چین کشور اول صادرکننده کالا به ایران و قطعات چینی خودرو نیز اولین کالای وارداتی به کشور است؛ به گونه‌ای که سال گذشته ۱۶۰۰ میلیارد تومان قطعات چینی خودرو به ایران وارد شده که محصول اول وارداتی به کشور محسوب می‌شود.

قطعات چینی خودرو، اولین کالای وارداتی به کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، آمار سالانه مربوط به تجارت خارجی در سال گذشته نشان می‌دهد که 10 قلم کالای وارداتی اول به تفکیک کشورهای صادرکننده با رقم 4.3 میلیارد دلاری، حدود 10 درصد از کل واردات کشور را تشکیل می‌دهد.

    در بین 10 قلم اول کالای وارداتی به تفکیک کشور و به لحاظ ارزش دلاری، دو گروه کالا با مجموع ارزش 1.06 میلیارد دلار از چین، سه گروه کالا با مجموع ارزش 1.2میلیارد دلار از سوئیس، دو گروه کالا با مجموع ارزش 768 میلیون دلار از امارات متحده عربی، یک گروه کالا به ارزش 467 میلیون دلار از کره جنوبی، یک گروه کالا به ارزش 445 میلیون دلار از هند و یک گروه کالا به ارزش 291 میلیون دلار از هلند قرار دارد.

    سوئیس و چین دو عضو باشگاه نیم میلیارد دلاری واردات به ایران

    صدر جدول وارداتی از شرکای تجاری ایران به قطعات منفصله جهت تولید اتوموبیل های سواری با داخلی سازی بین 14 تا 30 درصد تعلق دارد که این قطعات توسط تجار ایرانی از کشور چین به ایران وارد می‌شوند که در سال گذشته ارزش واردات این محصولات به بیش از 1600 میلیارد تومان معادل 546 میلیون دلار رسید.

    دومین کالای وارداتی پرارزش سال گذشته، سایر ماشین آلات و دستگاه‌های به هم فشردن، شکل دادن یا قالب گیری سوخت‌های معدنی جامد، خمیرهای سرامیکی وسایر محصولات معدنی از کشور چین بود که ارزش معادل به 514 میلیون دلار داشت. همچنین، ذرت دامی سوئیسی سومین کالای با ارزش سال 1394 با ارزش بیش از 505 میلیون دلار بود که آخرین محصول وارداتی بالای 500 میلیون دلار گذشته نیز نام گرفت.

    نمایشگرهای LCD و LED کره ای با ارزش 467 میلیون دلار، برنج هندی با ارزش 445 میلیون دلار، لوبیای سویای سوئیسی با ارزش 438 میلیون دلار، خودروهای وارداتی با حجم موتور 1500 تا 2000 سی سی از مبدا امارات به ارزش 399.6 میلیون دلار، خودرو های وارداتی با حجم موتور 2000 تا 2500 سی سی از مبدأ امارات به ارزش 362 میلیارد دلار، ذرت دامی هلندی به ارزش 291 میلیارد دلار وکنجاله و سایر آخالک های جامد و گلوله هایی که از روغن سویا به دست می‌آید از مبدأ سوئیس به ارزش 260 میلیون دلار دیگر محصولات ده‌گانه اول وارداتی به تفکیک صادرکنندگان به کشور به شمار می‌روند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو