فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر تهران:

۲۰ هزار تاکسی فرسوده از پایتخت خارج می شوند

عصر خودرو- عضو شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر تخصیص وام ۲۰ میلیون تومانی به ۹۰ هزار تاکسی فرسوده در سراسر کشور گفت: ۲۰ هزار تاکسی در پایتخت از چرخه فرسودگی خارج می شوند.

۲۰ هزار تاکسی فرسوده از پایتخت خارج می شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل  از مهر، ابوالفضل قناعتی با بیان اینکه دولت در نظر دارد با پرداخت وام 20میلیون تومانی با بهره حداکثر 16درصدی ناوگان تاکسیرانی سراسر کشور را تازه نفس کند و در این زمینه مذاکرات با ایران خودرو نیز صورت گرفته است، تصریح کرد: در سال های گذشته به طور میانگین سالانه 5هزار تاکسی فرسوده نوسازی می شدند که امیدواریم در سال جاری این عدد دوبرابر شود.

    وی با یادآوری اینکه رانندگان تاکسی با سرمایه اندکی در حال کسب درآمد هستند و نوسازی خودرویشان نیاز به حمایت از سوی دولت دارد، اظهار کرد: در پایتخت حدود 16 هزار تاکسی فرسوده نیاز به خروج از چرخه فعالیت دارند. از همین رو اگر دولت به تعهداتش عمل کند و 20 هزار تاکسی فرسوده از خدمات دهی به شهروندان معاف شوند، بی شک تا پایان سال 96 تمامی 20 هزار تاکسی به ناوگان تاکسیرانی تهران تخصیص می یابد و شاهد رشد شاخص های کیفی خواهیم بود.

    قناعتی در خصوص ورود تاکسی های هیبریدی به ناوگان حمل و نقل کلانشهر تهران نیز گفت: با توجه به اینکه سیاست های مدیریت شهری و شورا بر اساس اصل 44 قانون اساسی با هدف برون سپاری است، هم در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی و هم اتوبوسرانی نیز درصدد هستیم تا با همکاری بخش خصوصی زمینه ورود خودروهای هیبریدی را فراهم کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه سیاست پارلمان شهری تهران این است که با حمایت بخش خصوصی پروانه ورود خودروهای پیشرفته به ناوگان حمل و نقل عمومی و خصوصی فراهم شود، خاطر نشان کرد: یکی از پیش شرط های شورا برای ورود بخش خصوصی به کارگیری سیستم هایی است که در وهله نخست شان ومنزلت شهروندان تهرانی را رعایت کنند و سپس منجر به کاهش آلودگی هوا و مصرف انرژی های فسیلی شوند.

    عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: تاکنون دو شرکت در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده اند، اما تاکید می کنم شورا آمادگی دارد از هر سرمایه گذاری که حداقل با یک هزار دستگاه جدید که چه ساخت داخل باشد و چه خارج و این پارامترها را رعایت کند، حمایت های لازم را به عمل آورد.

    عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران همچنین درباره بسته حمایتی که قرار بود در قالب سیاست های تشویقی به سرمایه گذاران این بخش تعلق بگیرد نیز گفت: بر اساس سیاست های تشویقی قرار بود وام بلاعوضی به هر خودروی هیبریدی تعلق بگیرد که میزان و روند تخصیص نیز تصویب شده اما هنوز به مرحله واگذاری نرسیده است که به امید خدا انجام می شود. زیرا ما اعتقاد داریم نخست باید از سرمایه گذاران این حوزه حمایت کنیم و سپس به طور معمول از رانندگان که به شخصه نمی توانند از خودروهای هیبریدی به دلیل بالا بودن هزینه ها استفاده کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو